Бранимир Ботев: България може да е сред лидерите в предлагането на СПА процедури
Секция: ИКОНОМИКА
24 Февруари 2014 15:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бранимир Ботев: България може да е сред лидерите в предлагането на СПА процедури

/КРОСС/ Заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев посети най-голямото изложение за промоция на уелнес и СПА дестинации и професионални козметични продукти и терапии „Professional Beauty", което се провежда в Лондон. На съпътстваща церемония от програмата „World SPA&Wellnes Awards 2014 Balkans" страната ни беше обявена за лидер на Балканите в тази сфера. 

„България може да завоюва сериозна пазарна ниша на база естествените продукти от натурални съставки", каза зам.-министър Ботев. Сериозно трябва да се обмисли възможността за участие на България с национален щанд на следващото издание на „Professional Beauty". Бихме могли да сме и сред водещите изложители, което ще позволи на българските фирми да представят продуктите си на бързо растящия пазар във Великобритания, който би осигурил висок марж и добавена стойност", подчерта той. Пазарът за подобен тип специализирани професионални СПА и уелнес услуги във Великобритания възлиза годишно на 2 млрд. британски лири.
„Страната ни има всички предпоставки да бъде световен лидер на базата на розовото масло и продуктите от маслодайна роза. През последните три години България е водеща и в производството на лавандулово масло като изпреварва дори Франция", заяви още зам.-министърът. „Гамата може да се разшири с продукти на основата на екстракт от семена на грозде, здравец, мед, кисело мляко и др. Освен че имаме всички дадености, опит и ноу-хау, е важно също, че България трябва да използва авторитета си на познат и надежден производител. Развитието на този сектор може да се обвърже със СПА и уелнес туризма на основата на минерални извори, които имат най-голям потенциал за развитие на туризма в България", обобщи Бранимир Ботев.
Той бе посрещнат лично от собственика и директор на експозицията Марк Малоуни, който му представи участниците и съпътстващата програма. В специализираната борса се включиха шест български фирми, които представят своята продукция: „Лидера груп", „Хелена Ризортс", „Хотел Регнум", „Арома Българска роза Карлово, „Яна" и „Пи Ен Джи". Зам.-министър Ботев посети щандовете на всеки един от българските представители. Особен интерес в Лондон предизвикват традиционните български продукти на основата на розово масло.
Изявени български производители като „Арома Българска роза Карлово" са намерили своята професионална ниша и вече продават уникалните си продукти в Лондон, бе коментирано на изложението. Регистриран е и значителен интерес за износ в страни от Далечния изток като Тайланд и Китай. Фурор на британския пазар предизвикаха и еко продуктите и специализирани терапии „Еко СПА" и „Профи дерм" на „Лидера груп", представящи ново поколение козметична линия. Тя е вдъхновена от българските традиции в съчетание с модерни козметични технологии на основата на розово масло, екстракт от кисело мляко, мед и български билки. Високо бяха оценени и представените уникални СПА ритуали, включващи билкови продукти и родопски керемидки.
Три от участващите български фирми бяха отличени с приз за водещи СПА и уелнес дестинации и производители на професионална козметика.
При скорошното посещение на българска официална делегация в Азербайджан бе заявен интерес за изграждане в азиатската страна на високотехнологични предприятия за добив на розово масло, като се използва българският опит. Водещи в тази сфера могат да бъдат нашият Казанлък и азербайджанският Заглоба, където микроклиматът е подходящ за засаждане и отглеждане на маслодайни рози.

Двудневното изложение „Professional Beauty" се провежда в лондонския изложбен център „Ексел" и тази година е 25-ото му издание. В него участват 650 международни фирми от водещи козметични и уелнес марки. Очаква се числото на посетителите да надхвърли 40 000. Сред изложителите са дистрибутори, представители на салони за красота, СПА центрове, вериги на големи международни хотели и др.