АМ приключи проект за засилване на административния капацитет
Секция: БЪЛГАРИЯ
27 Февруари 2014 15:10
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
АМ приключи проект за засилване на административния капацитет

/КРОСС/ Днес, 27 февруари 2014 г., се проведе заключителната конференция по изпълнението на проект „Засилване на административния капацитет на българската митническа администрация в съответствие с инициативата Електронни митници на Европейски съюз" с бенефициент Агенция „Митници" и осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

На конференцията заместник директорът на Агенция „Митници" Лъчезар Кръстев каза, че с реализирането на този проект Агенция „Митници" подобри услугите, предоставяни от митническата администрация за гражданите и бизнеса, включително повиши капацитета си за прилагане на електронното управление и създаване на устойчиви ИТ системи, което подпомага изграждането на съвременна митническа администрация. „Основната цел на проекта е подобряване на административното обслужване като част от въвеждането на електронното управление и предоставяне на електронни услуги от Агенция "Митници" и днес категорично мога да кажа, че тази цел е постигната", каза още г-н Кръстев.

Ръководителят на Управляващия орган на ОПАК Моника Бийчър каза, че това е проект, който трябва да постигне добавена стойност, която е по-качествената услуга за крайните потребители - гражданите и бизнеса и подчерта, че тази цел е постигната. „Надявам се скоро да надградим този проект с други проекти, които да развият новите електронни услуги, които митническата администрация предлага," каза още г-жа Бийчър.

По проекта бяха усъвършенствани, интегрирани и разширени услугите, предлагани от електронния портал на Агенция „Митници", изградена беше автоматизирана информационна система за деловодство и административна дейност и бяха изготвени специфичните изисквания за резервираност и непрекъсваемост на ИТ системите.

Проектът улеснява достъпа на бизнеса и гражданите до услугите на Агенция „Митници" чрез реализирания електронен портал, който се характеризира с повишено бързодействие, надеждност и гъвкавост. Внедрената централизирана автоматизирана информационна система за документооборот обхваща всички структури на

Агенция „Митници" и оптимизира административния процес в условията на безхартиена среда. С цел повишаване на устойчивостта на Агенция „Митници" към външни неблагоприятни въздействия и намаляване на времето за отстраняване на евентуални проблеми в информационните системи, в процес на планиране е осигуряването на финансиране изграждането на център за възстановяване след бедствия и аварии на информационните системи на Агенция „Митници", съгласно дефинираните в този проект решения.

В резултат на изпълнението на проекта са реализирани 7 електронни административни услуги:

Издаване на разрешение за използване на обща гаранция или освобождаване на от
обезпечение, като облекчена формалност при поставяне на стоки под режим транзит.

Издаване на свидетелства за митническа годност.

Издаване на разрешения за използване на опростени процедури на деклариране.

Издаване на разрешения за предоставяне на статус на „одобрен износител"

Извършване на митнически контрол извън определеното работно време и/или извън митническото учреждение.

Извършване на научно-лабораторни изследвания и изготвяне на експертни становища.

Издаване на разрешение за предоставяне на статут на ободрен получател, като облекчена формалност при режим транзит.