/КРОСС/ Вманиячаването по електромобилите и по хибридното задвижване продължава и се засилва и вече почти не остават компании, които да не са засегнати от него. Това засяга всички автомобили, бусове и състезателни болиди.
Това е очевиден ефект от политиката на ЕС в тази посока, който е главен двигател в налагането на зелени и екологични технологии.
Цените са все още сравнително високи, защото не са постигнати обемите и защото скъпата част са всъщност батериите. Но все повече компании вече намират нови хитри втарички, с които да свалят цената без реалнода поевтинее самата технология. И това личи на много пазари в Европа. Вторият фактор, разбира се, са държавните субсиди, които в страни като Франция стигад до 6300 евро при покупка на автомобил - това е сумата, която държавата поема при покупка на колата.
България е много назад, за съжаление, в тази област. Но има една положителна новина за България - Рено има интерес към намирането на български доставчици на части, или може би към създаване на производство на части за Рено, и предстоят работни срещи в тази посока. Тази индустрия невидимо, но се разви доста добре у нас, съобщи Bulgaria On Air.
Тази сутрин е било представено новото Рено Туинго.
Днес е първият от двата медийни дни на салона. Официалното откриване е на 6 март.