Обучиха близо 5400 общински служители
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Март 2014 16:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Обучиха близо 5400 общински служители

/КРОСС/ Успешно приключи един от най-мащабните проекти по Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК) за повишаване на квалификацията на служителите в общинските администрации чрез обучения. Близо 5400 общински представители от цялата страна са преминали четири цикъла от обучения по различни модули като правомощия на кметовете на кметства и кметските наместници, ефективно управление на общинското образование, компетентности и правомощия на данъчната администрация и др. Това стана ясно днес по време на XXVI-тото Общо събрание на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), което е и бенефициент по проекта.

В рамките на 18 месеца са подготвени 18 обучителни модула като по тях са обучени 408 обучители. Идентифицирани и създадени са 6 общински експертни мрежи, проведени са 192 обучителни семинара и са издадени 17 тематични наръчника. Благодарение на проекта е разработена и интернет платформа за обучение на общински представители, която представя актуалните възможности за обучения, както и опция за онлайн регистрация на участниците. Платформата съдържа материали и презентации от обучения по различни теми с възможност за попълване на онлайн тестове, както и рубрика за практически казуси и секция за въпроси и отговори.

По време на заключителното събитие по проекта, освен представянето на постигнатите резултати, беше извършено награждаване в няколко номинации. Ръководителят на Управляващия орган на ОПАК, Моника Димитрова-Бийчър връчи награда за „Община, излъчила най-много обучители" на заместник-кмета на Столична община, г-н Дончо Барбалов.

В своето приветствие г-жа Димитрова-Бийчър очерта основните моменти в новата Оперативна програма „Добро управление", правоприемник на ОПАК. „Инвестицията в хората е най-важна и остава приоритет за нас", подчерта тя и допълни, че приоритетната ос относно човешките ресурси, както и инициативите за разработване на общинските планове за развитие, се запазват и в новата програма.

„Опростяване на правилата, преминаване от хартия към електронен документооборот, нов подход при възлагането на обществените поръчки с цел минимизиране на риска от налагане на финансови корекции - това е само малка част от улесненията, които предвиждаме през следващите години".

Ръководителят на ОПАК обърна внимание и на нововъведение съгласно новите регламенти на Европейския съюз, според което при финансирането от Европейския социален фонд е възможно закупуване на техника и хардуер, без настоящото ограничение от 10 % допълващо финансиране. Тя призова общинските служители към активност при преговорите за новите оперативни програми и изготвянето на стратегическите документи, които ще са основата за определяне на финансирането на ОПДУ.