ЧЕЗ качва диспечерските дневници в Интернет
Секция: ИКОНОМИКА
12 Март 2014 11:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ЧЕЗ качва диспечерските дневници в Интернет

/КРОСС/ От стъпването на българския пазар преди девет години ЧЕЗ постигна коренна промяна в обслужването на клиентите, отчетоха мениджърите на компанията на пресконференция във връзка с наближаващия Световен ден на потребителите.

За този период в поддържането и развитието на мрежата и подобряване на обслужването са инвестирани 771 млн. лв., открити са 31 центъра за обслужване на клиенти. Броят на местата за плащане на фактурите е увеличен от 319 на 3800. Новите услуги, разработени от ЧЕЗ в последните години, са близо 100. Обслужването на клиенти бе оптимизирано с неприлагани до момента практики, част от които са създадените през 2013 г. енергиен омбудсман и съвет с участието на независими експерти и потребителски организации. В отговор на сложната икономическа обстановка в страната страната през февруари т.г. ЧЕЗ представи и пакет от мерки „С грижа за вас", който включва удобни и модерни услуги, по-дълги срокове за плащане на сметките и гъвкави възможности за разсрочване на плащането, припомниха мениджърите на компанията.

В навечерието на световния ден на потребителите - 15 март, IT-отделът на компанията стартира уникално за българския енергиен пазар уеб приложение, чрез което потребителите получават в реално време информация за аварийни прекъсвания на електрозахранването, планирани ремонти и смяна на електромери.

„Много неща се промениха през годините след стъпването на ЧЕЗ на българския пазар. Опашките пред касите на енергото завинаги останаха в миналото. Стремим се да разработваме и предлагаме модерни услуги и да внедряваме съвременните технологии в комуникацияте с клиентите. Усилията ни не остават незабелязани. Социологическите проучвания показват, че удовлетвореността на клиентите от обслужването на ЧЕЗ е нараснала от 50,4% през 2009 г. на 75% през 2013 г.", отбеляза директорът „Маркетинг и подпомагане на продажбите" в ЧЕЗ Електро България Зорница Йорданова.

В резултат на работата на енергийния омбудсман бяха установени възможности за въвеждане на нови практики в дейността на компанията, като прилагане на снимков материал при изпълнени задания от страна на служителите и метрологична експертиза за сметка на дружеството след констатирано неправомерно използване на енергия. При промяна на цената на електроенергията, на потребителите бе предоставяна и допълнителна информация във фактурите, посочи енергийният омбудсман Радослав Димитров в отчета за дейността на институцията през първата година след учредяването й.

40% от постъпилите повече от 1000 жалби и сигнали на клиенти не са били от компетенцията на омбудсмана и заради това не са разглеждани. Броят на разгледаните е 630, допълни Димитров.

Едно от основните предложения, направени от Потребителския съвет към ЧЕЗ, е прилагането на единна фактура при сметките за ток. Предложението бе отправено към ДКЕВР и към правителството, но диалог по темата не е започнал, посочи председателят на съвета Тодор Матев Матев. 

Създадено бе и по-удобно за клиентите меню на денонощната телефонна линия на информационния център на ЧЕЗ. Създадени бяха и нови канали за предоставяне на информация за планираните и аварийните прекъсвания на електрозахранването, припомни Матев.

По повод Световния ден на потребителя мениджъри на ЧЕЗ ще влязат в ролята на служители в центровете за обслужване на клиенти. Така в периода 17-21 март потребителите ще могат да се срещнат и да разговарят с мениджмънта на компанията по всички въпроси, които ги вълнуват.