Подвеждащи формулировки в новите учебници по български език за 7 клас откри учител
Секция: БЪЛГАРИЯ
13 Март 2014 09:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Подвеждащи формулировки в новите учебници по български език за 7 клас откри учител

/КРОСС/ Подвеждащи формулировки в новите издания на учебниците по български език за седми клас откри учител от столично училище. От Mинистерството на образованието твърдят, че грешка няма, а различните издатели представили по различен, но правилен начин учебния материал.

Цеца Петрова е преподавател по български език и литература в столичното 119 училище. Този месец тя трябва да избере по кои осъвременени учебници да преподава на седмокласниците през следващата учебна година. След като се запознава с преработените помагала на най-големите издателства у нас, обаче, открива обезпокоителни противоречия.

"Разноречие до грешки. Пред въпросителните думи и пред съюза да не се поставя запетая, когато служат за връзка между главното и подчинено определително изречение съобщава единият учебник. Другият учебник съобщава, че подчиненото изречение се загражда от двете страни със запетая ако разкъсва главното изречение", казва пред БНТ учителката по бълг. език и литература Цеца Петрова.

В трети учебник авторите са решили да обобщят нормата в две съседни карета.

"Запетая се пише пред съюзите и съюзните думи и тук са изброени - кой, чий, какъв, как, защо, колко, дали, ли , ако въвеждат подчинени определителни изречения. И запетая не се пише пред кой, чий, какъв, как, защо, колко, дали, ли. Имам сериозни притеснения, че учебниците така, както са направени

са абсолютно некомуникативни", пояснява учителката.

От Министерство на образованието обясниха за БНТ, че не откриват грешки в учебниците. За притеснителните формулировки, казват, че издателите просто са предложили три различни методически решения на учебния материал. Според педагози това е най-трудната част от съдържанието за седми клас, но правилното й усвояване е изключително важно, защото попада в изпитния конспект за елитните гимназии. А иначе правилната употреба на запетайката провокира и философски размисли сред децата в 119-то училище.

А на Цеца Петрова и останалите й колеги остава да изберат по кой от учебниците да преподават през следващата година.