Българинът се жалва най-много от фирмите за парно, ток, вода и комуникации
Секция: БЪЛГАРИЯ
14 Март 2014 16:49
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Българинът се жалва най-много от фирмите за парно, ток, вода и комуникации

София /КРОСС/ Най-често българските потребители се оплакват от доставчиците на обществени услуги като парно, ток, вода и комуникации. Следват жалбите срещу авиотранспорта и онлайн търговията. Това стана ясно от огласените от Европейския потребителски център и асоциацията "Активни потребители" данни по повод Световния ден на потребителя - 15-и март. Двете организации отчитат намаляване в броя на жалбите, подадени през 2013-а година.
60% от жалбите в асоциация "Активни потребители" през миналата година са срещу обществените услуги, като най-много са тези срещу топлофикационните и електроразпределителните дружества, каза председателят на организацията Богомил Николов.
Пътуващите българи се оплакват от въздушния транспорт, най-често заради закъснението и отмяната на полетите или заради изгубен багаж. Във все по-голям проблем се превръщат и измамите в интернет, посочи Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център.
Измамите са не само относно покупки по интернет, но включват например различни интернет услуги като електронна поща, социални медии, дори вече се наблюдава и софтуер. Все повече и повече се използват смартфоните. Чрез сваляне на данни от нашия телефон ние сваляме едно приложение, което всъщност взима нашите данни.
Притеснителен е фактът, че жалбите намаляват, не защото хората имат по-малко проблеми, а напротив - защото губят вяра в тяхното решаване, смятат от потребителските организации.