Сметките за ток тази зима - с 16% по-ниски от миналогодишните
Секция: ИКОНОМИКА
23 Март 2014 10:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Сметките за ток тази зима - с 16% по-ниски от миналогодишните

София /КРОСС/ Клиентите на ЧЕЗ са платили средно с 9 лева, или 16% по-ниски сметки за електроенергия за периода ноември 2013 г. - февруари 2014 г. в сравнение със същия период година по-рано. Понижението се дължи на отчетеното намалено с 4% потребление, по-ниските цени на електроенергията и по-малкия брой отчетени дни - средно 29,7 дни спрямо средно 31 дни през предходната зима.
Обобщените данни показват, че средната стойност на фактурите, издадени на битови клиенти на ЧЕЗ през периода ноември 2013 г. - февруари 2014 г., е 46 лева с ДДС при средна консумация 284 киловатчаса. За сравнение през периода ноември 2012 г. - февруари 2013 г. средната сметка е била 55 лева с ДДС при средна консумация 296 киловатчаса.
В сметките за консумацията на електроенергия през зимните месеци са отразени и трите понижения на цената през 2013 г. - със 7,17% от 5 март, с 4,54% от 1 август, както и поевтиняването на дневната тарифа с 0,9%, а на нощната - с 10,04% от 30 декември 2013 г.
„Хубавото време беше добър съюзник на компанията и на клиентите през изминалите месеци. Тази зима беше по-топла и мека от предишната, почти без снеговалежи. Въпреки това искам да напомня, че стойността на фактурите зависи най-вече от индивидуалното потребление", каза Димчо Станев, директор „Обслужване на клиенти" в ЧЕЗ България.
С цел да подпомогне клиентите си при посрещане на плащанията си ЧЕЗ предприе редица мерки през миналата година - удължи двойно срока за безлихвено плащане на сметките за електроенергия от 10 на 20 дни и въведе гъвкави схеми на разсрочване. Съвместно с агенция СОФЕНА бяха разработени 10 съвета, чието прилагане може да намали сметките за електроенергия до 15%. От декември потребителите могат да се възползват и от новата услуга „Персонален съветник", който предоставя индивидуални консултации за разсрочване на плащанията.