Проект за разширение на метро налага промени в движението
Секция: БЪЛГАРИЯ
31 Март 2014 12:33
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Проект за разширение на метро налага промени в движението

/КРОСС/ Във връзка с проект за разширение на метро София - ІІ диаметър, участък от МС ІІ-11 „Джеймс Баучер" /КМ 10+452/ до МС ІІ-12 с линеен пункт след нея /КМ.11+752/ е особрен проект за временна организация на движението - етап 1, влизащ в сила от утре, 01.04.2014 г.

1. ПРЕДМЕТ И ОБХВАТ НА ПРОЕКТА ЗА ВРЕМЕННА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО
Предмет на проекта е временната организация и безопасност на движението /ВОБД/ по време на Етап 1 за строителството на метрото по бул. „Черни връх" от ул. „Елин връх" до бул. "Тодор Каблешков".
Обхватът на проекта включва два основни участъка:
• Участък по бул. „Черни връх" от ул. „Елин връх" до ул. „Орел" - строителството на метроконструкциите в неговия обхват ще се извърши тунелно, т.е. в него организацията на движението няма да се променя за целия период на строителство, който по договор е 22 месеца, броено от 01. април 2014 г.;
• Участък по бул. „Черни връх" от ул. „Орел" до бул. "Тодор Каблешков" с МС12 - строителството на метроконструкциите в неговия обхват ще се извършат по открити методи и в неговия обхват организацията на движението ще се променя подетапно.

2. РЕШЕНИЕ ЗА ВРЕМЕННА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО
Заемат се 2 бр. строителни площадки на бул. „Черни връх", както следва:
• Строителна площадка №1 за стартова шахта и обектово селище, която обхваща територията на трамвайното ухо (обръщалото), пазара и източното пътно платно на бул. „Черни връх" в района на площадката;
• Строителна площадка №2 /частична/ за МС12 „Витоша", която заема източното пътно платно на бул. „Черни връх" в участъка от ул. „Сребърна" до бул. "Тодор Каблешков".
Автомобилното и автобусното движение при Строителна площадка №1 ще се извършват двупосочно в по 1 лента за посока на бул. „Черни връх" - в западното пътно платно.

Автомобилното и автобусното движение при Строителна площадка №2 ще се извършват еднопосочно в 2-те най-западни ленти по бул. „Черни връх" в посока Околовръстен път.
В обратна посока движението ще заобикаля МОЛ „Парадайс" от запад по бул. "Тодор Каблешков"- ул. „Емилиян Станев" - ул. „Хенрих Ибсен". Възможно е заобикалянето на площадката и от изток - през Зоопарка, но маршрутът е значително по-дълъг.

С цел облекчаване на трафика, за целия период на ВОД се забранява престоя и паркирането по ул. „Козяк", от двете страни, в участъка от ул. „Христо Ценов" до ул. „Хенрих Ибсен".

Временна организация на движението (ВОД ) се състои в заемането на строителните площадки и сигнализацията им с пътни знаци (показани на чертежа по-долу), свързани и с предварително изпълнение на организацията на движение на масов градски транспорт (МГТ).

Маршрутното автобусно движение в етапа се променя както следва:
• Трамвайното движение на трамвайна линия №Т10 в етапа се спира до обръщателния триъгълник /ухо/ на бул. „Джеймс Баучер" и ул. „Кораб планина";
• Маршрутът на автобусна линия №98 се скъсява до автобусно ухо „Хладилника" /отпада участъкът по бул. „Черни връх" - бул. „Джеймс Баучер" - бул. „Стоян Михайловски" - бул. „Н. Й. Вапцаров" - бул. „Черни връх"/;
• Въвежда се заместващ автобусен маршрут А10Т от автобусно ухо „Хладилника" - бул. „Черни връх" - обратен завой на кръстовището с бул. „България";
• Промяна на автобусните маршрути в посока Околовръстен път - център - движението ще заобикаля МОЛ „Парадайс" от запад по бул. "Тодор Каблешков" - ул. „Емилиян Станев" - ул. „Хенрих Ибсен" - ул. „Сребърна".

Проектът предвижда промени на режима на работа на светофарните уредби на кръстовищата на бул. „Черни връх" с ул. „Сребърна" и с бул. "Тодор Каблешков".

Пешеходното движение в етапа се променя - няма да е достъпен за движение източния тротоар на бул. „Черни връх" в участъка от трамвайното ухо до бул. "Тодор Каблешков", но пресичанията на кръстовищата с ул. „Сребърна" и с бул. "Тодор Каблешков" в етапа се запазват.

За тежката строителна механизация са предвидени достатъчно на брой вход-изходи и проходи към новите площадки. При влизане или излизане на заден ход в маневрите трябва да участва и сигналист за спиране на движението.

3. ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ВРЕМЕННАТА ОРГАНИЗАЦИЧ НА ДВИЖЕНИЕ

Съгласуваният с всички оторизирани инстанции график за строителството по ВОД - Етап 1 е:
• Начало - 01. 04. 2014г.
• Край - 30. 07. 2014 г.

Този етап, както и следващите са свързани със спирането на движението на трамвайна линия №10 в участъка от трамвайния триъгълник /ухо/ на бул. „Джеймс Баучер" и ул. "Кораб планина" до ухо „Хладилника" /на бул. „Черни връх" и ул."Сребърна"/. Поради това обстоятелство графикът за спирането на трамвая е с 1 година по-дълъг:
• Начало - 01. 04. 2014г.
• Край - - 31. 07. 2015 г.