Новото MINI дойде в България
Секция: Автомобили
01 Април 2014 11:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Новото MINI дойде в България

/КРОСС/MINI представи следващото поколение на емблематичния си хечбек с две врати. От компанията казват, че той е изграден от нулата, за което свидетелства новата UKL1 платформа на BMW, по-голямото във всички посоки купе, както и изцяло новата двигателна гама.

Моделът е с 98 мм по-дълъг, 44 мм по-широк и 7 мм по-висок от актуалната версия на колата. Междуосието е увеличено с 42 мм до 2495 мм, което обещава повече комфорт в интериора и по-добро пътно поведение. Помислено е и за практичността - обемът на багажника е увеличен с 30% до 211 литра.

Екстериорният дизайн е запазил духа на компанията, комбинирайки го с няколко модерни щрихи от концепта Rocketman, който дебютира в началото на 2011 г. в Женева.

За пръв път колата ще се предлага с опционално адаптивно окачване с два режима на работа: Comfort и Sport. Базовото оборудване на Cooper и Cooper D ще включва 15-инчови джанти, а при версия с S на задния капак колелата ще бъдат 16-цолови. Срещу доплащане ще могат да бъдат поръчани и други джанти с размер до 18 инча.

Интериорът ще бъде по-луксозен и ще предлага куп системи за безопасност, както и делима задна седалка в съотношение 60/40.

Под капака ще бъдат вградени изцяло нови Eвро 6 двигатели, оборудвани със старт-стоп система и принудително пълнене. Първоначално на пазара ще излязат версиите Cooper, Cooper D и Cooper S. Първата ще се задвижва от 1.5-литров трицилиндров двигател с мощност 134 к.с. и 220 Нм максимален въртящ момент, който в overboost режим на турбината нараства до 230 Нм.

Дизеловата версия също ще използва 1.5-литров трицилиндров двигател, но тук мощността е 114 к.с. и 269 Нм. Разликата в средния разход между Cooper и Cooper D e близо литър в полза на дизела - 4.4 срещу 3.5 литра на 100 км.

Cooper S ще има по-голям четирицилиндров двигател с 2.0 литра работен обем. Той ще произвежда 189 к.с. и 279 Нм (300 Нм в overboost режим на турбото). Средният разход при върховата за момента версия ще бъде 5.6 л/100 км при нива на вредни емисии от 133 г/км.

И трите двигателя ще пристигат серийно с 6-скоростна механична трансмисия, а срещу доплащане ще могат да бъдат комбинирани с 6-степенен автомат. Последният ще има и Sport функция, която ще сменя по-бързо предавките и ще може да се управлява от волана.

По-късно на пазара ще се появят базовите MINI One и MINI One D варианти, както и Cooper SD и JCW.