Somersby с почти 100% ръст на продажбите през 2013 г.
Секция: ИКОНОМИКА
07 Април 2014 13:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Somersby с почти 100% ръст на продажбите през 2013 г.

/КРОСС/ През последните 3 години сайдерът се утвърди като една от най-предпочитаните освежаващи напитки в България

Продажбите на сайдера Somersby в България се увеличиха двойно през 2013 г. спрямо 2012 г. Консумацията на ниско алкохолната напитка сред българите продължава да расте с бързи темпове след увеличението на продажбите със 160% през 2012 г. спрямо 2011 г. Отличните резултати на Somersby превръщат сайдера в най-бързо развиващата се категория на пазара на напитки в страната.
„Успехът на Somersby в България надхвърли нашите очаквания. Само преди 3 години сайдерът беше сравнително непознат в страната, а днес е сред любимите разхладителни напитки както на мъжете, така и на жените. Доволни сме, че и трите вкуса, които предлагаме - ябълка, круша и къпина - бързо спечелиха популярност и са еднакво предпочитани от феновете. Очакваме тази година да постигнем също толкова висок ръст в продажбите, който да затвърди позицията ни на абсолютен лидер на пазара", каза Анастасия Станчева, бранд мениджър на Somersby в Карлсберг България.

Данните на компанията показват, че в България сайдерът се утвърждава като унисекс питие и се възприема еднакво добре както от жените, така и от мъжете. Въпреки, че се свързва с лятото, изследванията посочват, че Somersby няма категорично изразена сезонност и се консумира от българите през цялата година.
„Сайдерът е насочен към млади по дух хора, които водят модерен и динамичен начин на живот. С лекия си освежаващ вкус, стилна бутилка и искрящ цвят, Somersby въплъщава оптимизъм, жизнерадост и енергия", допълниха от компанията.
Сайдерът е нискоалкохолна, слабогазирана напитка, която традиционно се прави от ферментирал ябълков сок. С ниско съдържание на алкохол (4,5%), той е естественият избор на хората с вкус към натуралните продукти. Somersby не съдържа консерванти, изкуствени подсладители и аромати. Сравнително малкото калории - 59 ккал на 100 мл., правят тази щадяща фигурата напитка идеална за всекидневна употреба.
Карлсберг България официално пусна на местния пазар Somersby ябълка през април 2011 г., което го прави пионер в този сегмент на българския пазар. Поради големия интерес към напитката, скоро компанията започна да предлага и ароматите круша и къпина.
Сайдерът има богата история и традиции. Раждането на тази напитка не е точно установено, но е известно, че когато римляните завладяват Британия през 55 год. пр. н. е, местните жители пиели разхладително алкохолно питие, приготвяно от ябълки. Римляните и самият Юлий Цезар били очаровани от вкуса на плодовото вино. През Средновековието, сайдерът се радва на популярност в цяла Западна Европа. Манастирите притежавали обширни насаждения с овощни култури и произвеждали огромни количества от тази алкохолна напитка, която продавали на местните общности. В днешно време сайдерът изживява истински ренесанс с постоянен ръст на продажбите не само в Европа, но и в целия свят.
За Карлсберг България
Сайдерът Somersby е перлата в короната на Карлсберг България. Продуктовото портфолио на компанията включва също разнообразие от първокласни бири - националните Шуменско и Пиринско, международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar и немската пшеничена бира Erdinger.
За Carlsberg Group
Carlsberg Group е една от водещите пивоварни компании в света с широко портфолио от марки бира и други напитки. Водещият бранд на компанията - Carlsberg - е сред най-популярните в света. Carlsberg, Baltika и Tuborg са сред осемте най-успешни марки бира в Европа. Carlsberg Group има над 41 000 служители, а продуктите на компанията се предлагат на над 150 пазара. През 2012 г. Carlsberg Group е продала 120 млн. хектолитра или около 36 млрд. бутилки бира.