Кризата в Крим ще доведе до увеличение на круизните пътувания до България
Секция: Туризъм
07 Април 2014 13:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кризата в Крим ще доведе до увеличение на круизните пътувания до България

/КРОСС/Кризата в Крим ще доведе до увеличение на круизните пътувания до България, заяви в предаването Денят On Air Константин Занков, главен експерт към Института за анализи и оценки в туризма.

По думите му се очаква близо 40% увеличение на акостиращите круизни кораби на пристанище Варна, както и между 20 и 25% ръст на новото пристанище в Бургас. Става дума за кораби, които няма да спират в Крим, а заради ситуацията на полуострова ще предпочетат България като значително по-спокойна дестинация.

Във връзка с опасенията, че кризата в Украйна ще се отрази негативно на летния туристически сезон в България, Занков заяви, че над 60 000 украинци са инвестирали в жилища у нас, а на базата на тези данни не се очаква спад в броя на украинските туристи тази година.

Експертът не вижда и реална опасност руските туристи да се откажат от почивката си в България, тъй като на последното туристическо изложение в Москва страната е дала добри заявки за летния сезон у нас.

„Очаква ни добър сезон с 4-5% реалистичен ръст", коментира Занков.

По думите му очакванията за зимния сезон, който приключи официално вчера, не са успели да се сбъднат поради липсата на сняг.

Въпреки това страната е успяла да покаже на Европа, че може да проведе нормален ски сезон, използвайки машините за изкуствен сняг, подчерта експертът. Той припомни, че през тази зима над 280 съоръжения за изкуствен сняг са работили на територията на страната.

„Това показа, че въпреки минималния ръст от 2% сезонът мина успешно", коментира Занков.

Експертът е категоричен, че по отношение на туризма в България могат да се направят още много неща. На първо място трябва да се помисли как да се подобри качеството на предлагания продукт, да има реална концепция за развитие на дестинациите и за развитие на различните форми на туризъм.