Шардоне и каберне - най-успешните и предпочитани български вина на „Винария 2014“
Секция: БЪЛГАРИЯ
08 Април 2014 09:03
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Шардоне и каберне - най-успешните и предпочитани български вина на „Винария 2014“

Български вина, направени от сортовете „Шардоне“ и „Каберне совиньон“, се оказаха най-успешни според експертите и най-предпочитани от потребителите. Това показаха три конкурса в рамките на Международната изложба за лозарство и винарство „Винария 2014“, която приключи на 5 април в Международен панаир Пловдив.

Бяло шардоне, червено и розе каберне совиньон, произведени от различни български изби, грабнаха най-много отличия в Международния конкурс за вина и спиртни напитки, определящ наградите на „Винария“. Сред удостоените със златен медал лидери са двата сорта, като приза взеха 10 напитки от шардоне и 17 от каберне совиньон сред общо 78 наградени. Успехът е особено показателен за достойнствата им, тъй като конкуренцията беше много силна - за първи път чуждестранните участници бяха повече от българските, а в журито превес имаха експертите от чужбина.

Шардоне и каберне совиньон са фаворити и в Националните дегустации, които се организират заедно с международния конкурс. В раздела за бели вина от пет, отличени с Голям почетен диплом, 3 са шардоне. В групата на червените половината от шестте отличници са каберне совиньон. Международният конкурс и Националните дегустации се организират от Националната лозаро-винарска камара и са най-престижните състезания във винения бранш у нас.

Шардоне и каберне совиньон се откроиха като любими вина на българите в конкурса „Изборът на потребителя“. Те взеха златните медали в разделите за бяло и червено вино.

Според експерти триумфът на шардонето и кабернето се обяснява с вкуса на българите, които предпочитат напитки от традицонни сортове, направени по класически наши рецепти, но с модерни нотки. На тази формула се базираха и повечето нови колекции на производителите.

Тя се открояваше ярко в напитките на малки изби от семеен тип, произвеждащи вина от характерните за своя регион сортове в бутикови серии, каквато е новата тенденция в световен мащаб. Те бяха представени от членове на Асоциацията на независимите лозаро-винари.

В полза на малките серии тероарни вина от висок клас бе и прогнозата на заместник-министъра на земеделието и храните Явор Гечев. През следващите 4-5 години международният пазар ще се преструктурира от наливно към бутиково вино, заяви той преди откриването на „Винария 2014“.

Новите колекции вина и спиртни напитки, както и модерните технологии, техника и оборудване за лозарството и винарството, които бяха показани на изложбата, станаха причина броят на посетителите специалисти да се увеличи над два пъти в сравнение с миналата година.

Паралелно с „Винария“ от 2 до 5 април се проведоха Международната изложба за храни и напитки, опаковки, машини и технологии „Фудтех“ и Международната изложба за оборудване на хотели, ресторанти, кафетерии и търговски обекти „Хорека Пловдив“. Те създават един общ туристически продукт, затова съчетанието се приема добре от фирмите, подчерта д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив, който организира проявите.