Умният дизайн е не просто тенденция - той насърчава иновации
Секция: Технологии
22 Април 2014 13:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Умният дизайн е не просто тенденция - той насърчава иновации

/КРОСС/ В развитието на технологиите от последното десетилетие се откроява ясна тенденция - дизайнът е водещ фактор в производството на почти всички технологични удобства, които използваме в ежедневието си. Един от най-важните акценти е ергономичността - свойството на продуктите да бъдат използвани от потребителите все по-удобно и по-лесно. Продуктът трябва да представлява естествено продължение на човешкото тяло, да придава интуиция на усещането при допир, визия и звук. Смисъла на иновациите е да подобряват поведенческите ни модели, улеснявайки живота ни.

„Човешки фактор и ергономичност" (HF&E) е мултидисциплинарна област, която включва в себе си елементи на психологична биомеханика, индустриален дизайн, графичен дизайн, статистика, изследване на процесите и антропометрия. Най-общо казано, тази научна дисциплина се концентрира върху „напасването" между потребител, технология и обкръжаващата ги средата. Отчитайки възможностите и границите на потребителите, тя се стреми да развива формата, функциите и информацията така, че те да отговарят на потребителските нужди. Технологичният напредък вече отдавна е достигнал етап, в който телефоните, телевизорите и домакинските уреди могат да бъдат толкова малки и тънки, колкото е необходимо. Затова продуктовите дизайнери насочват усилията си към новости, които правят нещата около нас по-лесни за използване. Тази тенденция предизвиква компаниите да предприемат смели действия, да определят темпото на технологичните иновации и да създават модерни лица за продукти на различни пазари.

Добър пример за иновативна компания, която създава нови тенденции в дизайна, е LG Electronics. През последните години технологичният гигант демонстрира смела нова посока в продуктовите си линии, пренасяйки фактори като комфорт и удобство на едно съвсем ново ниво, разчупвайки стереотипите, свързани с размера, формата, материалите и спецификациите при смартфоните, телевизорите и домакинските уреди. "Във философията си LG залага на иновативен продуктов дизайн, за да провокира емоционален отговор и да подсили връзката между продуктите и техните потребители", каза д-р Скот Ан, главен технологичен директор на LG.

Репутацията на компанията в областта на дизайна е призната с 33 Red Dot награди за 2014, включително две престижни "Best of the Best" награди за иновативния  G Flex смартфон и умната система за домашно кино 3D Blu-ray Home Cinema. "Резултатите от тазгодишните Red Dot награди потвърждават ангажимента ни за иновативен и функционален дизайн във всички продуктови категории," каза д-р Скот Ан. Сред другите отличия, които G Flex получи през 2014 г., е престижната награда iF Design Gold Award, която утвърждава водещото място на LG в иновациите. Главният технологичен директор на компанията обяснява, че "LG полага много усилия, за да стане лидер в продуктовия дизайн. За да постигнем това, отделът за проучвания и развитие работи в тясно сътрудничество с продуктовите дизайнери от самото начало в разработката на всеки продукт."

G Flex на LG е 6-инчов, вертикално извит смартфон, който промени стандартите в индустрията и получи множество похвали не само за ергономичния си дизайн и извит дисплей, но и за бутона за включване на гърба, който регулира едновременно и звука. Във време, в което повечето хора смятат, че няма какво повече да се постигне при хардуера на смартфоните, G Flex се появява като катализатор в преосмислянето на възможностите и на това, как те биха могли да изглеждат след 5 или 10 години с напредъка на гъвкавите технологии. Иновативното ядро на продукта включва и самовъзстановяваща се материя, която е устойчива на драскане и удари, от които дори и най-внимателните потребители се притесняват. Истинското предимство на G Flex се корени в невероятната ергономичност на продукта - формата на телефона, която следва контурите на човешкото лице и поражда усещане за комфорт в потребителите.

Флагманът в продуктовата линия при телевизорите на LG е извитият ULTRA HD OLED телевизор, който е и първия в света извит OLED телевизор. Това е и поредният пример от LG за взимащ дъха дизайн, който се смесва безупречно с интериора, благодарение на елегантната си извивка и почти невидима рамка. Но това не е всичко - това чудо на инженерната мисъл, спечелило наградата 2014 Red Dot, има лек заден панел от карбонови нишки, които са по-устойчиви от пластмасата и се справят с нагряването по-добре от алуминия - материал, използван при традиционните телевизори. OLED технологията използва органична субстанция, която свети при контакт с електричество. Светлината преминава през няколко филтъра, за да възпроизведе невероятни изображения с висока резолюция.