Родният бизнес толерантен към неплатените фактури
Секция: ИКОНОМИКА
24 Април 2014 17:19
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Родният бизнес толерантен към неплатените фактури

София /КРОСС/ Близо 1/3 от клиентите на българските фирми бавят плащания. Проучване на фирмите за събиране на вземания показва, че бизнесът е изключително толерантен към неплатените фактури. Основната причина за забавените плащания са финансови затруднения на клиента (82%). При 15% от анкетираните фирми става въпрос за бавени плащания от страна на държавата или общински структури. При 8 на сто пък става въпрос за опит за измама.

В най-масовия случай срокът за плащане е два месеца, показва анализът. Когато сметката е просрочена, предприемачите у нас са склонни да изчакат още около половин година, преди да предприемат по-категорични действия.

Събирачите на дългове отчитат, че 1/3 от средно големите предприятия у нас имат да вземат средно по 84 000 от всеки клиент. А всяка година те отписват като несъбираеми около 100 000 лева.