Проучване: Мениджърите са доволни, служителите - не
Секция: ИКОНОМИКА
12 Май 2014 09:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Проучване: Мениджърите са доволни, служителите - не

/КРОСС/ 43% от служителите са доволни от признанието за приноса, който имат във фирмата, в която работят. При мениджърите този процент е 63%. Най-големи разминавания между удовлетвореността на мениджърите и служителите има по отношение на допълнителните придобивки и възможностите за кариерно развитие

Тенденции къде се разминават най-драстично мненията на мениджърите и служителите изнесе екипът на международното проучване на Aon Hewitt „Най-добрите работодатели", в което България се включва за осма година през 2014 г.

Изследването обхваща мнението на над 16 000 служители и над 400 топ мениджъра в България. Средното ниво на ангажираност на топ мениджърите в България е 77%, а при служителите този процент е 53%.

Всяка от групите споделя до колко е удовлетворена от условията на работа и работната среда по 19 конкретни фактора. От направените анализи можем да посочим следните фактори, в които се наблюдава драстично разминаване в оценките на изследваните групи:

- Удовлетвореност от допълнителните придобивки: 79% от топ мениджърите споделят, че допълнителните придобивки, които им предоставя работодателят, посрещат добре нуждите им, докато процентът за служителите е едва 46%.

Допълнителните придобивки включват застраховки, здравни услуги, служебен транспорт, ваучери за храна и други. Най-големи бюджети за допълнителни придобивки се планират в секторите високи технологии и аутсорсинг. Разминаването по отношение на удовлетвореността от придобивките алармира за недостатъчно целесъобразно планиране, реализиране и комуникиране със служителите. Това означава, че изразходването на бюджетите за придобивки може да се оптимизира значително с подходящо проучване на мнението на служителите, характеристиките на доставчиците и ефективна комуникация към служителите.

- Кариерни възможности: 68% от топ мениджърите смятат, че компанията предоставя добри кариерни възможности на служителите, а само 39% от служителите твърдят, че кариерните възможности в компанията, в която работят, са добри.

- Признание: Близо 70% от топ мениджърите твърдят, че служителите им получават подобаващо признание за свършената работа. Разминаването с гледната точка на служителите е показателно за това каква част от тях всъщност се чувстват като най-ценния актив на компанията, в която работят - 43%.

- Ценене на хората: 69% от топ мениджърите твърдят, че се отнасят към служителите си като към най-ценния актив в компанията. От друга страна само 41% от служителите смятат, че топ мениджърите се отнасят към тях като към най-ценния актив.

- Обучение и развитие: 72% от топ мениджърите считат, че компанията им предоставя необходимите възможности за обучение и развитие, за да се развиват успешно в рамките на организацията, докато само 52% от служителите подкрепят това твърдение.