НСИ: Посещаемостта в театрите и музеите се увеличила с 13% за година
Секция: КУЛТУРА
22 Май 2014 11:06
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
НСИ: Посещаемостта в театрите и музеите се увеличила с 13% за година

/КРОСС/ Посещаемостта в българските театри се е увеличила с 13,3%, а в музеите - с 13,1% през 2013 г. в сравнение с предходната година. 14 463 спектакъла са изиграни за 12 месеца с над 2,17 млн. души публика. Приходите на театрите са близо 69 хил. лв. Това показват данните от изследване на НСИ в областта на културата през 2013 г. 

Посещенията в музеите през 2013 г. се увеличават и са над 4,6 млн. Повече от предишната година са и посещенията в художествените галерии, като 1/5 от тях са осъществени в дните със свободен вход. През 2013 г. от европейски програми и проекти музеите са получили над 1,78 млн. лв., което е със 799 хил. лв. повече от предходната година. През м.г. се увеличава и персоналът на музеите и галериите.
Кината намаляват през м.г. с 16 в сравнение с 2009 г., но за сметка на това броят на посещенията, на екраните и на прожекциите се увеличава. През 2013 г. прожекциите в кината са с 2,4% повече от предходната година, а посещенията са се увеличили с 11,8%. Българинът ходи на кино средно по 3 пъти в годината.

През м.г. 9 български пълнометражни филма са се въртели в кината. През 2013 г. са произведени общо 106 филма.

В библиотеките нещата са по-различни. Броят на регистрираните читатели намалява с 3,6% от 2012 г., но посещенията в тях се увеличават с 3,9%. Така средно заетият материал на един читател остава непроменен - 29 броя (книги, списания, вестници и др.). Всички библиотеки предлагат информационни услуги, сред които онлайн каталог, библиотечни уебсайтове, електронни доставки, справочни електронни услуги, електронно обучение на потребители и достъп до интернет.
През 2013 г. радиооператорите са излъчвали с 1% по-малко в сравнение с 2012 г., а общата продължителност на телевизионните програми е намаляла за година с 2,2%.