/КРОСС/ Nissan ще пусне GT-R и ще се изправи лице в лице с Audi, Porsche и Toyota в „24 часа на Льо Ман" през 2015. Японският производител ще се състезава също и в 2015 FIA World Endurance Championship със заводски екип от два LM P1 болида. LM P1 болидът на Nissan ще се нарича Nissan GT-R LM NISMO, носещ спортната кръвна линия, простираща се 30 години назад, и отдаващ чест на флагманския сериен автомобил на компанията, Nissan GT-R.
LM P1 програмата на Nissan бе лансирана в петък. Президентът на ACO, Пиер Филон, се присъедини към Анди Палмър, Изпълнителен вицепрезидент на Nissan, Шоичи Миятани, Президент на NISMO, и Дарен Кокс, Ръководител на световните маркетинг & търговски операции на NISMO, за съобщението в Old Truman Brewery в Брик Лейн, Лондон.
"Иновацията е в основата на всичко, което правим," каза Палмър. "Няма по-добро място да демонстрираме иновация от това, европейската нова гореща точка за дигитален маркетинг и, от следващата година, на пистата в Льо Ман. Избрахме това място - и го превърнахме в празненство, а не в поредната пресконференция - за да отрази факта, че, когато се състезаваме, ние го правим по различен начин."
Като иноватор в спортния маркетинг, Nissan умишлено предприе нетрадиционен подход към Ф1 с луксозния си бранд Infiniti и обвързването с Red Bull Racing. Извън моторния спорт Nissan е официален партньор на UEFA Champion's League с нов 4-годишен договор. Nissan е горд от ролята си и на Официален автомобилен партньор на Олимпийските игра в Рио през 2016.
„ Искаме да спечелим по много различен начин от този на нашите конкуренти.", продължи Палмър. Ние няма да излезем с автомобил, който на практика е поредният хибрид, приличащ на поредното Porsche, Audi или Toyota - за мен всички те изглеждат еднакво - нашето намерение е да направим нещо, което е малко по-различно."
Nissan постоянно увеличаваше участието си в моторния спорт в последно време чрез иновативни програми, като Nissan PlayStation GT Academy и инициативата Garage 56 на АСО.
"Nissan, чрез спортното си подразделение, NISMO, се свързва в моторния спорт по различни начини," каза Кокс. "В последните години предприехме нов подход към моторния спорт - да не се състезаваме само заради самото състезание - а внимателно да обмисляме причините за влизане в схватка със световните ни конкуренти."
Nissan GT-R NISMO GT3 сега се състезава по целия свят, не на последно място в Европа, където се пилотира от Атлетите на NISMO, победителите в GT Academy. LM P2 двигателят на Nissan е най-забележителният P2 агрегат през последните години, ангажиментът на компанията към инициативата Garage 56 на АСО демонстрира любовта към техническото предизвикателство. Това, което Nissan научава на пистата, се внедрява в серийните автомобили, за да се предложи иновация в цялата продуктова гама.
"Mаркетинг иновацията е важна за нас, а Льо Ман е невероятна маркетинг платформа," продължи Кокс. "Ние сме голяма, страстна, иновативна марка, която иска присъствие на световната сцена. NISMO не е просто голяма сграда в Йокохама, пълна с моторспортни таланти на топ ниво. NISMO е синоним за всичко онова, което обичаме в състезанията. Тази година имаме четирима геймъри, състезаващи се в Льо Ман, и сега, след като сър Крис Хой се състезава с нас в британския GT шампионат, в близко бъдеще ние ще заведем олимпиец в Льо Ман."
Новият Nissan GT-R LM NISMO дава на Nissan възможността да се завърне в Льо Ман, където компанията има недовършена работа.
"Дизайнът и създаването на Nissan GT-R LM NISMO е световен проект, чиято ДНК е неразривно свързана с Япония," обясни Миятани. "Отборът е съставен от инженери и технически екип от Япония, САЩ и Европа. Знаем, че LM P1 състезанията са много трудни, със сериозна конкуренция между производителите, но сме абсолютно решени да направим конкурентни болиди и да дадем сериозен отпор на опонентите ни.
"Избрахме да вземем името GT-R за Льо Ман, тъй като GT-R символизира върховната Nissan динамика. Той е много вдъхновяваща марка; автомобил, който нашите фенове и нашите клиенти обичат да шофират, обичат да притежават. Използваме GT-R в моторния спорт от много години, в клас Super GT и GT3. За нас LM P1 е върховният тест. Имаме недовършена работа в Льо Ман и сега имаме шанса да се прицелим в победата с Nissan GT-R LM NISMO."
Nissan е достъпен за състезателите, за феновете на моторните спортове. В течение на следващите шест седмици NISMO се зарича да #eatsleepRACErepeat, кампания, насочена към феновете в моторния спорт. NISMO.TV продължава да прави филми от всички сфери и да предава на живо за феновете, а в Льо Ман каналът ще излъчва на живо от спонсорирания от NISMO Le Mans Village, отвеждайки зрителите директно в центъра на екшъна.
Надпреварата е в ход, за да се подготви болидът Nissan LM P1 за сезон 2015. Своевременно ще бъдат обявени пилотите на Nissan GT-R LM NISMO, които ще дойдат както от семейството на Nissan, така и извън него. В течение на следващите месеци ще бъдат обявени датата, когато автомобилът за пръв път ще излезе на пистата, както и пълните технически характеристики на болида, но намеренията на Nissan са ясни.
"Не отиваш в Льо Ман, само за да се появиш," каза Палмър. "Предизвикателството към екипа бе да предложат нещо различно, нещо, което въвежда нова технология, която може да се пренесе в серийните автомобили, и подход, който е иновативен, вълнуващ, и естествено - печеливш.
"Повярвайте ми, аз вярвам, че това е колата, която ще влезе в историята и ще е един от тези автомобили, които дълго ще се помнят, не само заради факта, че е спечелил Льо Ман, но също така заради това, че той нулира истинското значение на NISMO като връзка между успеха на пистата и успеха на пътя."
Програмата LM P1 бе обявена на 23 май, което само по себе си може да е добра поличба. Японското произношение на 2 е „ni", а 3 - „san". Следователно №23 е щастлив номер. В допълнение на това май е петият месец на годината, а японците изписват 23 май като 5.23. Цифрата 5 е ‘go' на японския, следователно 23 май би могло да се разчете като „Go, Nissan"!