Nissan ще пусне GT-R в опит да победи в Льо Ман
Секция: Автомобили
26 Май 2014 14:49
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Nissan ще пусне GT-R в опит да победи в Льо Ман

/КРОСС/ Nissan ще пусне GT-R и ще се изправи лице в лице с Audi, Porsche и Toyota в „24 часа на Льо Ман" през 2015. Японският производител ще се състезава също и в 2015 FIA World Endurance Championship със заводски екип от два LM P1 болида. LM P1 болидът на Nissan ще се нарича Nissan GT-R LM NISMO, носещ спортната кръвна линия, простираща се 30 години назад, и отдаващ чест на флагманския сериен автомобил на компанията, Nissan GT-R.

LM P1 програмата на Nissan бе лансирана в петък. Президентът на ACO, Пиер Филон, се присъедини към Анди Палмър, Изпълнителен вицепрезидент на Nissan, Шоичи Миятани, Президент на NISMO, и Дарен Кокс, Ръководител на световните маркетинг & търговски операции на NISMO, за съобщението в Old Truman Brewery в Брик Лейн, Лондон.

"Иновацията е в основата на всичко, което правим," каза Палмър. "Няма по-добро място да демонстрираме иновация от това, европейската нова гореща точка за дигитален маркетинг и, от следващата година, на пистата в Льо Ман. Избрахме това място - и го превърнахме в празненство, а не в поредната пресконференция - за да отрази факта, че, когато се състезаваме, ние го правим по различен начин."

Като иноватор в спортния маркетинг, Nissan умишлено предприе нетрадиционен подход към Ф1 с луксозния си бранд Infiniti и обвързването с Red Bull Racing. Извън моторния спорт Nissan е официален партньор на UEFA Champion's League с нов 4-годишен договор. Nissan е горд от ролята си и на Официален автомобилен партньор на Олимпийските игра в Рио през 2016.

„ Искаме да спечелим по много различен начин от този на нашите конкуренти.", продължи Палмър. Ние няма да излезем с автомобил, който на практика е поредният хибрид, приличащ на поредното Porsche, Audi или Toyota - за мен всички те изглеждат еднакво - нашето намерение е да направим нещо, което е малко по-различно."

Nissan постоянно увеличаваше участието си в моторния спорт в последно време чрез иновативни програми, като Nissan PlayStation GT Academy и инициативата Garage 56 на АСО.

"Nissan, чрез спортното си подразделение, NISMO, се свързва в моторния спорт по различни начини," каза Кокс. "В последните години предприехме нов подход към моторния спорт - да не се състезаваме само заради самото състезание - а внимателно да обмисляме причините за влизане в схватка със световните ни конкуренти."

Nissan GT-R NISMO GT3 сега се състезава по целия свят, не на последно място в Европа, където се пилотира от Атлетите на NISMO, победителите в GT Academy. LM P2 двигателят на Nissan е най-забележителният P2 агрегат през последните години, ангажиментът на компанията към инициативата Garage 56 на АСО демонстрира любовта към техническото предизвикателство. Това, което Nissan научава на пистата, се внедрява в серийните автомобили, за да се предложи иновация в цялата продуктова гама.

"Mаркетинг иновацията е важна за нас, а Льо Ман е невероятна маркетинг платформа," продължи Кокс. "Ние сме голяма, страстна, иновативна марка, която иска присъствие на световната сцена. NISMO не е просто голяма сграда в Йокохама, пълна с моторспортни таланти на топ ниво. NISMO е синоним за всичко онова, което обичаме в състезанията. Тази година имаме четирима геймъри, състезаващи се в Льо Ман, и сега, след като сър Крис Хой се състезава с нас в британския GT шампионат, в близко бъдеще ние ще заведем олимпиец в Льо Ман."

Новият Nissan GT-R LM NISMO дава на Nissan възможността да се завърне в Льо Ман, където компанията има недовършена работа.

"Дизайнът и създаването на Nissan GT-R LM NISMO е световен проект, чиято ДНК е неразривно свързана с Япония," обясни Миятани. "Отборът е съставен от инженери и технически екип от Япония, САЩ и Европа. Знаем, че LM P1 състезанията са много трудни, със сериозна конкуренция между производителите, но сме абсолютно решени да направим конкурентни болиди и да дадем сериозен отпор на опонентите ни.

"Избрахме да вземем името GT-R за Льо Ман, тъй като GT-R символизира върховната Nissan динамика. Той е много вдъхновяваща марка; автомобил, който нашите фенове и нашите клиенти обичат да шофират, обичат да притежават. Използваме GT-R в моторния спорт от много години, в клас Super GT и GT3. За нас LM P1 е върховният тест. Имаме недовършена работа в Льо Ман и сега имаме шанса да се прицелим в победата с Nissan GT-R LM NISMO."

Nissan е достъпен за състезателите, за феновете на моторните спортове. В течение на следващите шест седмици NISMO се зарича да #eatsleepRACErepeat, кампания, насочена към феновете в моторния спорт. NISMO.TV продължава да прави филми от всички сфери и да предава на живо за феновете, а в Льо Ман каналът ще излъчва на живо от спонсорирания от NISMO Le Mans Village, отвеждайки зрителите директно в центъра на екшъна.

Надпреварата е в ход, за да се подготви болидът Nissan LM P1 за сезон 2015. Своевременно ще бъдат обявени пилотите на Nissan GT-R LM NISMO, които ще дойдат както от семейството на Nissan, така и извън него. В течение на следващите месеци ще бъдат обявени датата, когато автомобилът за пръв път ще излезе на пистата, както и пълните технически характеристики на болида, но намеренията на Nissan са ясни.

"Не отиваш в Льо Ман, само за да се появиш," каза Палмър. "Предизвикателството към екипа бе да предложат нещо различно, нещо, което въвежда нова технология, която може да се пренесе в серийните автомобили, и подход, който е иновативен, вълнуващ, и естествено - печеливш.

"Повярвайте ми, аз вярвам, че това е колата, която ще влезе в историята и ще е един от тези автомобили, които дълго ще се помнят, не само заради факта, че е спечелил Льо Ман, но също така заради това, че той нулира истинското значение на NISMO като връзка между успеха на пистата и успеха на пътя."

 


Програмата LM P1 бе обявена на 23 май, което само по себе си може да е добра поличба. Японското произношение на 2 е „ni", а 3 - „san". Следователно №23 е щастлив номер. В допълнение на това май е петият месец на годината, а японците изписват 23 май като 5.23. Цифрата 5 е ‘go' на японския, следователно 23 май би могло да се разчете като „Go, Nissan"!