Младите двойки търсят информация за продукти в социалните мрежи, но се доверяват повече на тв
Секция: БЪЛГАРИЯ
29 Май 2014 11:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Младите двойки търсят информация за продукти в социалните мрежи, но се доверяват повече на тв

/КРОСС/ Голяма част от двойките до 35 г. в България разчитат на родителите си за основните разходи на домакинството, докато имат собствени деца

Младите двойки до 35 години в България търсят информация за продукти и компании в Интернет, но при противоречиви данни се доверяват повече на телевизията. Това показват резултатите от проучване „Съвременните двама" за ролите на партньорите в съвременните двойки за осигуряване на приходи, вземане на решения за покупка и в домакинството. Провеждането на изследването е съвместен проект на агенция за маркетингови проучвания Ноема и PR агенция AMI Communications България.

Голяма част - 82% - от младите хора в страната използват Интернет, за да се информират за марки, продукти, компании. Когато търсят информация за конкретни търговски марки и продукти, анкетираните първо проверяват в социалните мрежи (31%), онлайн търсачки (27%) и форуми (23%). Това са и трите основни места в Интернет, в които младите хора правят справки за компании. Те заявяват, че имат най-голямо доверие на независим експерт (16%), след това на "хора като тях" (14%) и едва след това на изпълнителен директор (11%).

При конкретен въпрос - на коя медия ще се доверят в най-голяма степен, ако получат противоречива информация, обаче, 50% от анкетираните до 35 години отговарят - телевизията, а 45% - на Интернет. Изследването показва, че двойките в малките градове (55%) и тези с деца (71%) гласуват по-голямо доверие на телевизията. От друга страна за младите двойки без деца до 35 години (50%) и тези в София и големите градове (49%) Интернет е по-авторитетния канал.

„Социалните мрежи са все по-важен информационен канал за първоначална информация, но той представя различни мнения, които често са доста субективни и подвеждащи. Затова е нормално младите хора да продължават да търсят обективност и авторитет в лидера на традиционните медии - телевизията. Наличието на толкова комуникационни източници правят доверието още по-ценно и по-динамично, а управлението на репутацията на компаниите - задължително," заяви Илияна Александрова, управител на AMI Communications България.

Според младите двойки една компания трябва на първо място да има висококачествени продукти и услуги (48%), а на второ - справедливи цени (14%). Интересен факт е, че двойките с деца до 35 години оценяват комуникацията с потребителите (13%) като по-важна от цените (9%). Анкетираните млади хора правят своята преценка за дадена марка най-вече въз основа на предишния си опит с нея (38%), качеството на продукта (26%) и препоръка от приятел (12%).

Данните от изследването показват, че младите двойки до 35 години без деца разчитат в най-голяма степен на родителите си за покриване на разходите на своето домакинство. Основна част от разходите на двойките без деца се осигуряват от близки и роднини (53%), при които живее един или двама от партньорите. Съответно, в повечето случаи родителите управляват бюджета на младата двойка (46%), купуват технологичните продукти или автомобил, който се ползва за нуждите на домакинството (62%).

По-различно е разпределението на ролите при двойките с деца. В тези домакинства водеща отговорност за покриване на разходите има мъжът (65%). Жената като цяло управлява бюджета на домакинството (45%), но покупката на технологични продукти или автомобил, който се ползва за нуждите на домакинството се финансира от мъжа (79%).

Изследването показва, че 3 от всеки 4-ма от хората до 35 години взема решение за покупка на продукти заедно с половинката си. Двойките решават заедно за по-големи по стойност покупки или такива, които се ползват съвместно като например храна, мебели, обзавеждане, място за почивка, имоти, бяла и черна техника, автомобил. Колективните решения при покупка на продукти са в значително по-голяма степен изразени при младите семейства с деца (92%) отколкото при тези без деца (65%).

 

 

Проучването „Съвременните двама" е проведено чрез дълбочинно интервю и количествено изследване с пряко лично интервю в дома. Анкетирани са 666 души над 18 години в цялата страна, които са декларирали, че в момента на изследването имат постоянен партньор, независимо дали живеят или не с него в общо жилище. В изследването е участвал само единият партньор от двойка.