Родният потребител не познавал правата си
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Юни 2014 21:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Родният потребител не познавал правата си

/КРОСС/ Българските потребители не познават правата си и не отстояват потребителските си интереси. Това каза Невен Мимица, еврокомисар по политиката за потребителите. В момента България е сред трите държави в ЕС с най-лоши потребителски условия. Те се измерват със специален индекс, който у нас е 50 при средна стойност за ЕС 62. Това прави българите най-малко овластените и неуверените потребители в съюза. Голяма част от тях не вярват, че търговците зачитат законодателството и не очакват държавните органи да защитят интересите им.
Според проучване от миналата година едва 8% от българите познават правата си като потребители. Само 10% пазаруват онлайн от друга страна в ЕС, а една трета от тях смятат, че не могат да върнат стоката 4 дни след доставката .
За да повиши осведомеността на потребителите за правата им ЕС, стартира вчера информационна кампания.
"Всеки европейски гражданин трябва да се чувства достатъчно спокоен и защитен, независимо в коя държава от ЕС живее, пътува или избира да пазарува онлайн или от физически магазин. Идвам в България за да се уверя, че българите не правят изключение. Информационната кампания, която цели да подпомогне хората по-добре да научат правата си и да ги насърчи да търсят защитата, която им се полага," заяви Мимица. По време на кампанията в магазини в страната ще се раздават брошури за правата на потребителите, съобщи "Труд".