Големи PR-агенции са пренаписвали статии в Wikipedia в полза на своите клиенти
Секция: СВЯТ
12 Юни 2014 14:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Големи PR-агенции са пренаписвали статии в Wikipedia в полза на своите клиенти

/КРОСС/ Свободната общодостъпна универсална интернет-енциклопедия Wikipedia, удържа победа в битката с PR-агенциите, съобщава порталът Vestifinance.ru. 11 от най-големите компании в сферата на връзките с обществеността, включително Ogilvy&Mather, Edelman и FleishmanHillard, заявиха, че в бъдеще ще действат в съответствие с политиката на Уикипедия.

По този начин, агенциите признават, че в течение на няколко години, с помощта на голям брой специално създадени за целта акаунти, са редактирали статии в свободната енциклопедия  в интерес на своите клиенти.

В съвместно заявление на PR-агенциите се отбелязва, че оттук нататък ще проверяват действията на своите клиенти за нарушения на правилата на Wikipedia.

Още през 2010 г. Wikipedia създаде специална служба - Wiki-PR, която разкри факти за стотици редактирани статии, несъответстващи на политиката на енциклопедията. Блокираните акаунти бяха общо 300.

Когато фирмите, занимаващи се с публикация на информация, и техните агенции скриват своя произход или предлагат фалшива информация и създават или позволяват да бъдат създадени неразрешени, лъжливи или объркващи акаунти, страда репутацията на Уикипедия. Такава практика, която понякога се нарича използване на „интернет-виртуали" или „доносници", е забранена от условията за ползване на енциклопедията", заявява PR-службата на Wikipedia.

Заедно с това се подчертава, че не всички PR-агенции, по отношение на които има подозрения за редактиране на статии за пари, признават вината си и заявяват готовност да играят по правилата.