Новото Audi A3 седан се прицелва в Серия 3
Секция: Автомобили
14 Юни 2014 10:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Новото Audi A3 седан се прицелва в Серия 3

/КРОСС/ Опитваха често, но не успяха никога. От Audi постоянно искат да изместят Серия 3 от трона на средния клас. Първоначално с 80, а по-късно с A4. Никакъв шанс - от десетилетия BMW определя мащабите. Сега от Инголщадт пробват с нова стратегия - за първи път компактното A3 ще има и седан версия и така нахално ще се намести в средния клас. Още от първата среща си проличава, че Audi притежава формата да се изправи срещу Серия 3. Въпреки че е по-късо със 17 см. Щедро хромираната решетка на радиатора, издължената странична линия, апетитно оформената задница - двата седана си приличат доста, което определено няма да се хареса на мюнхенци.

Първата изненада ни чака в кокпита. Въпреки че A3 всъщност е от компактния клас, автомобилът изглежда доста висококачествено. Меки пластмаси, издаващи плътен звук превключватели и безупречна изработка - всичко това доказва отличния имидж на Audi в този аспект.

При BMW имаме по-обикновени пластмаси, не толкова добре напаснати фуги и не съвсем перфектна изработка - не подхождат на високите амбиции на BMW. При управлението и обзора нямаме забележки към двата модела. От Audi са наваксали в областта на Connectivity, тоест свързването на автомобилите с интернет. Също както BMW, и A3 предлага всички най-важни асистенти за сигурност, като единствено при навигационната система Серия 3 все още има предимство. Докато BMW навигира безпроблемно в задръствания със своята Real Time Traffic Information (RTTI), Audi е на трафик-данни от Google, които не дават много надеждна информация в ежедневието. Серия 3 контрира с повече място - най-вече заради по-голямата широчина колата изглежда една идея по-просторна. При Audi е по-тясно най-вече отзад - заради по-късото със 17 см междуосие. Все пак трябва да признаем, че в A3 на по-високите пасажери няма да им е тясно.

 

Докато Серия 3 предлага щедрите 480 литра като товарен обем, водачът на A3 трябва да се задоволи с 425 литра и по-малък отвор на багажника. Предимството на Audi е на междуградския път - хората от Инголщадт са поставили седана на диета, като A3 тежи 1315 кг. Теглото на 316i е със 145 кг повече, което се забелязва от водача във всяка една ситуация. Там, където Серия 3 проявява лека мудност, 1,4-литровият турбоагрегат на A3 с лекота се изстрелва до червената зона и прави впечатление на много по-жизнен. Изненадващо Audi предлага и по-добрата трансмисия. 6-степенната предавателна кутия е прецизна и превключва с лекота, докато боравенето със скоростния лост на BMW изисква повече усилия. Още един плюс за Audi е разходът. Средно A3 седан харчи 4,7 л на 100 км - с 1,1 л по-малко от BMW. Това се дължи не само на по-малкото тегло. Audi предлага 1.4 TFSI с техника, която в режим на частично натоварване изключва два от цилиндрите. Дори сме на мнение, че има опасност BMW да загуби титлата си на най-добър динамичен модел от Аudi. В сравнение с A3 Серия 3 се чувства по-уверено в завои, но също така и по-тежка. Предимствата на BMW са при управлението: без влияния от задвижването, дори при бърза скорост, то е по-прецизно в сравнение с това на Audi.

Така или иначе дуелът е на високо ниво - и двата седана са сред най-спортните на пазара. Без никакви странични действия. Тъй като както Audi, така и BMW не успяват да направят по отличен начин шпагата между спорт и комфорт. При Серия 3 това не е учудващо, тъй като тестовият автомобил е оборудван серийно със струващото 2169 лв. допълнително адаптивно окачване. Така BMW поглъща умело дупките и се справя отлично с неравностите. Тук Audi не успява да блесне толкова със серийното си окачване, като неравностите правят колата малко неспокойна.

Audi обаче е по-изгодно. С 1,4-литровия мотор със 140 к.с. A3 седан струва 51 000 лв. (цената е за Германия, продажбите в България започват от другия месец), а 316i е по-скъп с 4350 лв. при идентично оборудване. Добри шансове за Audi най-после да свали Серия 3 от трона.

ИЗВОД

Кой би си го помислил: новият седан вариант на A3 е на едно ниво със Серия 3. Audi е по-малката алтернатива на BMW, притежава притегателен формат и е значително по-изгодно от Серия 3. Остава въпросът: за какво ни е тогава Audi A4, пише autobild.bg.

Щефан Фосвинкел