Fiat 500L Trekking: голям авантюрист
Секция: Автомобили
12 Юли 2014 10:50
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Fiat 500L Trekking: голям авантюрист

/КРОСС/ Не, този модел не бива да бъде асоцииран с Panda. Той е истински „чинкуаченто", пораснал 500 - с почти същите ококорени „очички" и интериор, който е всичко друго, но не и скучен и просто практичен. ОК, съгласни сме! По дух закачливият ван е достоен чинкуаченто, но заради амбициите му за изяви извън пътя ни напомня повече за супер Panda... 4х4. Момент! В тестовия автомобил двойно задвижване няма, не го откриваме и като опция в ценовата листа. Нима във вихъра на своята „спагети култура" италианците са забравили тази толкова ценна опция? Нима са направили поредната грешка в моделната си политика? За щастие не - просто са отложили лансирането на ценната екстра за есента. Вече можем да дишаме спокойно - поне докато не напуснем асфалта.
Смело навлизаме в макадамова отсечка с леко изкачване. Ще усетим ли мириса на съединител? Не, системата Traction+ (задейства се с бутон до скоростния лост) осигурява нежно предаване на въртящ момент към предните колела и обемистият Fiat не се стряска от чакъла. По-голямо удоволствие обаче носи шофирането по обикновен път: там най-пълно ще се насладите на 320-те Нм на 1,6-литровия дизел, които са достъпни от съвсем ниски обороти. Заради мотора със 120 конски сили 500L дори осигурява удоволствие от шофирането по завои, където се държи изключително уверено - особено за ван с височина почти 1,7 м. Италианците са взели под внимание динамичния потенциал на мотора и поставят на най-мощната версия в гамата по-големи спирачни дискове (305 мм отпред и 264 - отзад).

Извод

Такива автомобили трябва да прави Fiat, за да възвърне позициите си на Стария континент. 500L Trekking е наистина мултифункционален талант - предлага много място, движи се достатъчно пъргаво, увеличеният клиренс и системата Traction+ действително помагат извън пътя, а 1,6-литровият дизел се справя с задачите си прекрасно. Това безспорно е най-добрата моторизация в гамата. С нетърпение очакваме 4х4-версията!
Технически данни на Fiat 500L Trekking 1.6 16V Multijet II
Двигател 4-цил. турбодизел, отпред напр.; 4 клапана на цил.; работен обем 1598 куб.см; мощност 77 кВт (105 к.с.) при 3700 об/мин; макс. въртящ момент 320 Нм при 1750 об/мин; задвижване предно, 6-степенна ръчна трансмисия; Д/Ш/В 4270/1800/1679 мм; багажник 312-1375 л; резервоар 50 л; 0-100 км/ч за 12 сек; разход EU-Mix 4,7 л на 100 км; СО2 122 г/км; Цена: от 39 900 лв., съобщава autobild.bg.