Шест факта за Boeing 777, които засега се премълчават
Секция: Анализи
22 Юли 2014 12:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Шест факта за Boeing 777, които засега се премълчават

/КРОСС/ Светът разбра за новата, страшна трагедия, свързана с Украйна. До град Торез в Донецка област на 17 юли, претърпя крушение малайзийския пътнически самолет Боинг 777, летял от Амстердам за Куала Лумпур. На борда му се намирали 283 пътника и 15 души екипаж. В медиите се появи информация, че сред пътниците имало 80 деца.

Първоначално това бяха всичките факти, с които разполагаха медиите и да се направят изводи за причините на катастрофата върху тези данни, бе невъзможно. Това е разбираемо, тъй като за толкова кратко време да бъде събрана допълнителна информация за случилото се е физически невъзможно. Специалисти все още не са разследвали мястото на крушението и отломъците от самолета, а и информацията от „черните кутии" също все още не бе достъпна.

Въпреки това, буквално след час на крушението на малайзийския боинг, украинските медии и официалните представители на Украйна единодушно заявиха, че боингът е свален от опълченците на Донбас от руски зенитно-ракетен комплекс „Бук". Украинският президент Петро Порошенко тогава заяви, че „това не е инцидент, не е катастрофа, а терористичен акт". На основание на кои факти е направено това изявление, не съобщиха нито украинските журналисти, нито високопоставените украински чиновници. Макар на онзи етап, Малайзия само е потвърдила изчезването на радиовръзката с лайнера, малко след като е навлязъл във въздушното пространство на Украйна. Експедитивността, с която украинските власти и медии без наличие на каквито и да било факти определиха причината за катастрофата и виновниците за нея, не може да не предизвиква тревога и съмнение.

Та нали по принцип е невъзможно да се разбере истинската причина за една такава катастрофа едва няколко часа след падането на самолета. Още повече е невъзможно да се разбере, кой е виновен за тази катастрофа. Въпреки това, на Киев вече бе известна причината за крушението на авиолайнера и кой е виновен за това, при това от момента на първото съобщение за случилата се трагедия. И това само по себе си вече е факт №1. При това, много странен факт.

Но не е единствения.

Крушение Boeing. Скриншот 1

Крушение Boeing. Скриншот 2

Какво още е съмнително в целия случай?

Факт №2. На 8 юли Украйна официално затвори въздушното пространство на Донбас за всички пътнически авиолайнери. Въпреки това, малайзийския боинг по някакъв удивителен начин се отклонил от обичайния си маршрут с 200 км. на север, озовавайки се по този начин в зоната на военни действия, забранена за полети на граждански самолети. Да се говори, че боинга се е отклонил от маршрута сам е безпредметно, тъй като небето над Украйна в онзи ден е чисто и ясно.

Какво още е съмнително?

Факт №3. Буквално за половин час до падането на самолета, прессекретарят на Съвета за сигурност и отбраната на Украйна Андрей Лисенко заяви пред журналисти, че опълченците се сдобили със системи, които могат да свалят въздушни цели на голяма височина. „Сред тях са и установките „Бук", добави той тогава. "Ние получихме информация не само за този комплекс. Ние разбираме, че това е много важно сериозно оръжие. Всичко, което зависи от нашето разузнаване и нашата авиация относно унищожаването на тези комплекси, ще бъде направено".

При това, факти за използване от опълченците на такива зенитно-ракетни установки до ден днешен не са регистрирани. Нещо повече, опълченците не веднъж са заявявали, че не разполагат с необходимите оръжия за сваляне на въздушни цели на голяма височина.

Но и това не е всичко.

Факт №4. Не по-малко тревожно изглежда ситуацията със заявленията на испанския авиодиспечер и блогъра Карлос (@spainbuca), работещ на летището в Киев. Часове след крушението на боинга, той е оставил над 20 съобщения, в които се казва за два украински изтребителя, които са ескортирали малайзийския самолет до момента на загуба на радиовръзка с него.

Ето как изглеждат съобщенията на Карлос в Туитър:

«1: Авиокатастрофа, пътнически самолет се разби в Украйна, в района на Донецк.
2: Авиокатастрофа, Боинг 777 в зоната на Донецк.
3: В 777 «Малайзия Еърлайнс» се разби в Украйна на границата с Русия.
4: В 777 «Малайзия Еърлайнс» с 280 пътника се разби в Донецк (Украйна).
5: Киевските власти се опитват да направят така, че това да прилича на атака на проруските опълченци.
6: ВНИМАНИЕ! Възможно е В 777 в Украйна да е бил свален. 280 пътници.
7: ТОВА Е ТО! Изглежда Киев постигна каквото искаше.
8: В Киев отново превзеха контролната кула.
9: Потвърдено: Самолет В 777 изчезна на радара. Никакви съобщения за аномалии не е имало.
10: Самолетът е свален, не е кактастрофа.
11: Киев постигна каквото искаше. Вече съм писал за това в предишните постове.
12: Тази авиокатастрофа съвсем не е обичайна. Заплашват ни в диспечерската.
13: Всеки момент ще ни вземат телефоните.
14: Преди да ни вземат телефоните, ще ми счупят главата, самолета е свален от Киев.
15: Имаме потвърждение. Самолетът е свален. Киевските власти вече разполагат с информация. Свален. Сега сме спокойни.
16: Какво правят чуждестранни служители в контролната кула? Събират информация.
17: Когато имам възможност, пак ще пиша.
18: Самолет В 777 е летял съпроводен от два украински изтребителя, точно в момента преди да изчезне от радарите.
19: Ако киевските власти искат да кажат истината, два изтребителя летяха няколко минути преди това до боинга, не е свален от изтребител.
20: Веднага след като 777 изчезна, киевските власти съобщиха за падането. Как са могли да знаят това?
21: В 7:00 съобщиха за сваления самолет, а малко по-късно превзеха нашата диспечерска. Чужденците все още са тук.
22: За всички недоверчиви. Радарите засякоха всичко. Самолетът е свален от Киев. Ние знаем за това и военните също.
23: Тук военните признават, че това не са могли да направят други военни, но не знаят, кой е дал нареждането.
24: Военните потвърждават, че това е направила Украйнва. Но не знаят откъде е дошло нареждането.
25: Преди няколко дни говорих, че военните искат да махнат Порошенко. Възможно то е така, а нарежданията дава Тимошенко.
26: Изстребителите летяха зад самолета и само след 3 минути той изчезна. Само за 3!
27: Затварят въздушното пространство».

Няма смисъл да се коментират постовете на Карлос. И без това всичко е ясно. Мога само да добавя, че той е абсолютно реален човек, който в момента се намира в Киев. В началото на май за него съобщи телевизионния канал RT във връзка със заплахата за живота му. Тогава Карлос съобщи на журналистите следното: „Имам собствено мнение, собствена гледна точка на обикновен човек, който има работа, която не предполага каквато и да било зависимост. Аз не принадлежа на медии, нито към каквато и да било политическа партия. Колегите ми имаха намерение не само да предадат на властите, каква гледна точка изказвам, но и призоваха да ми бъде изпратен цял батальон, да ме екстрадират от страната, та дори да ме убият. Аз имах среща с представители на службата за сигурност на едно от европейските посолства, които ми казаха, че най-добре е да изведа семейството ми от страната през следващите 24 часа. В резултат на това, аз взех предвид този съвет и изведох жена ми и дъщеря ми извън границите на Украйна", разказа той.
Впрочем, дори и това е тревожен факт, свързан с изявленията на испанския гражданин, който стои не на последно място в цялостната ситуация.

Факт №5. Ако вярвате на твърденията на официалния Киев за това, че малайзийския боинг е бил свален със зенитна ракета, то се получава доста странна картина. Работата е там, че по обективни причини самолетът не е могъл да бъде свален на границата на контролирана от опълченците територия. Невъзможно е мигновено да бъде открита целта и превзета. За това се изисква време. А най-важното е, че за това е необходимо самолетът да се озове в дълбочината на контролираната от опълченците територия. Ако отчитаме факта, че след намирането и превземането на целта, изстреляната ракета лети след нея, а след поражението на целта тя не се разпада във въздуха, а пада цяла (за каквото свидетелстват отломките на боинга), то тя не е могла да падне в точката на поражението. Падането на свален самолет винаги става по насочената към земята траектория, която може да достига по дължина десетки километра.

Най-елементарните аеродинамични разчети показват, че ако малайзийския Боинг е бил свален с помощта на „Бук" от неконтролираната от опълченците територия, то самолетът би паднал изключително на руска територия. Но, въпреки това, боинга падна в Донбас, а това свидетелства, че той е свален северно от този регион. И накрая, необходимо е да се обърне внимание на факт №6 - на пръв поглед той няма връзка напряко с падналия малайзийски авиолайнер.

На 15 юли стана известно, че девет страни на ЕС се обявиха против въвеждането на санкциите срещу Русия. На 16 юли САЩ в определена изолация ожесточават санкциите срещу Русия. Европейците не подкрепят тези санкции. А на 17 юли над Донбас пада малайзийския Боинг 777 с 283 европейци на борда.

Не ли странно това съвпадение?

Ако малайзийския боинг е бил наистина свален, то за да разберем, кой го е направил е необходимо да си зададем само един прост въпрос: На кого е изгодно? На кого е изгодно да демонстрира на европейците „острите зъби" на донбаския „сепаратизъм" и руския „имперализъм" след техния отказ да въведат санкции срещу Русия?

На опълченците? На Русия? А може би все пак на Киев и Вашингтон?

Андрей Ваджра - публицист, главен редактор на сайта „Алтернатива"