Оръжейният концерн "Калашников" изгуби един от ключовите си пазари
Секция: ИКОНОМИКА
24 Юли 2014 10:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Оръжейният концерн "Калашников" изгуби един от ключовите си пазари

/КРОСС/Оръжейният концерн "Калашников" изгуби един от ключовите си пазари, пише "Известия" по повод санкциите срещу руската индустрия в областта на отбраната и високите технологии, наложени от САЩ на 17 юли.

Американските партньори на "Калашников" смятат да заменят руските автомати с аналогична, но "не толкова качествена" продукция на европейски фирми, заявили пред вестника няколко бивши вносители от САЩ, контактували със завода "Ижмаш" в състава на концерна.

"Спряхме доставките на АК от Русия. За да компенсираме щетите, сме принудени да поръчваме автомати "Калашников" от други страни и аналози от фабрики в САЩ - казва Блейн Бентинг, мениджър от фирмата "Атлантик файърармз". - Вече преговаряме с доставчици от Полша, Унгария, Румъния и САЩ." Преди санкциите тази компания е предлагала 60-70 модела на "Калашников" на цени от 550 до 1400 долара, но вече разпродава остатъците.

Руският концерн все още пресмята очаквания ефект от мерките на Вашингтон, но прессекретарят Екатерина Бони признава, че е изгубил "един от ключовите си пазари". Жителите на САЩ притежават близо 300 милиона огнестрелни оръжия, пояснява изданието.

Подобни санкции бяха наложени през 2004 г. на китайската държавна корпорация "Норинко", произвеждаща модели от рода на автоматите "Калашников". Компанията и до днес не е успяла да се върне на пазара в САЩ. Не са по-големи и шансовете на "Калашников", отбелязва военният експерт Михаил Дегтярьов, цитиран в материала.

Концернът ще трябва да се върне на руския пазар, където продава днес едва 10 на сто от продукцията си, прогнозира оръжейният специалист Алексей Бели.

Според него обаче за "Калашников" не се очертават успешни продажби в Русия, тъй като надценките върху продукцията му там достигат 170 процента, докато в САЩ често са под 20 на сто. А и руските потребители не биха могли да купуват годишно по около 100 000 "калашника", колкото са били изпращани по-рано в Щатите.