„Зелена светлина“ за строежа на магистралата между България и Сърбия
Секция: Автомобили
19 Август 2014 12:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Зелена светлина“ за строежа на магистралата между България и Сърбия

/КРОСС/ Под председателството на заместник-министъра на регионалното развитие Ангел Петров се проведе заседание на Националния експертен съвет към Министерството на регионалното развитие. Съветът разгледа Подробните устройствени планове на важни инфраструктурни проекти в страната, съобщават от пресцентъра на МРР.

Съветът одобри парцеларен план за модернизация на път I-8 Калотина - Софийски околовръстен път (СОП) от км 1+000 до км 32+447. Прие се Подробният устройствен план, който трябва да бъде одобрен и със заповед на заместник министър-председателя по икономическата политика и министър на регионалното развитие и инвестиционното проектиране Екатерина Захариева. Заповедта ще бъде основание за последващи дейности (отчуждителни процедури, проектиране, строителство, експлоатация) за реализация на проекта за изграждане на магистралата между България и Сърбия.

Експертният съвет прие и изменение на Подборния устройствен план и парцеларният план за изграждане на Гранично-контролно пропускателен пункт „Маказа".

Проектът е изработен от Националния експертен център за териториално развитие и предвижда обособяване на урегулиран поземлен имот за граничен пункт. Така ще се създаде основа за изграждането на навес над съществуващите сгради, изграждане на ленти за тежкотоварен превоз и други обслужващи обекти. За строителството Агенция пътна инфраструктура ще се кандидатства за финансиране от Програмата за трансгранично сътрудничество България- Гърция.

Зам.-министър Ангел Петров подчерта, че с реализацията на проекта се поставя основа за пускане на тежкотоварен трафик през ГКПП- Маказа, което е от особено значение за търговско-икономическите връзки между двете държави. Досега условията не позволяваха преминаване на моторни-превозни средства, тежащи над 3,5 тона.