БСП: Без железница няма държава
Секция: ПОЛИТИКА
18 Септември 2014 11:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
БСП: Без железница няма държава

/КРОСС/ БДЖ е структуроопределяща за държавата, няма ли железница - няма държава. Този извод обедини водачът на кандидатдепутатската листа в Пловдив с № 22 Георги Търновалийски, вторият - инж. Захари Георгиев и железничари от града под тепетата.

За последната година и два месеца от управлението на БСП доказахме, че въпреки тежката политическа криза и тотален натиск е възможно да се увеличат социалните плащания и бизнесът да се развива, отбеляза експертът по публични финанси Георги Търновалийски, поканен от домакините да коментира позицията на БСП за доходите, кадровата политика и трудовата заетост.

ГЕРБ - и преди, и сега, чрез служебното правителство, действа реваншистки и антисоциално, каза кандидатдепутатът от „БСП лява България" и посочи масовите уволнения във ВиК.

В подкрепа на думите му Захари Георгиев сподели тревогата на социалистите, че останалите политически сили искат да обезличат постигнатото от БСП през 2013 г., а кацналите в служебното правителство „калинки" подготвят плаца за по-добри изборни резултати на ГЕРБ.

Държавата да не се държи като мащеха към железницата, а железницата да модернизира менажирането и системата си за изграждане на кадрите - следването на тези две насоки препоръча екстранспортният министър от кабинета „Станишев" и доскорошен депутат Петър Мутафчиев, включил се в експертното обсъждане.

Железничарите не премълчаха болката си, че кадри за основни експлоатационни длъжности вече не се подготвят във висшето жп училище, а инженерите бягат заради ниските заплати. Няма стрелочници, няма автоматизирани инсталации, влаковата скорост е голям проблем, заради неремонтираните линии и старите подвижни състави, стана ясно на срещата. В системата ни цари страх, споделиха железничарите и препоръчаха политически консенсус за развитието на БДЖ.