/КРОСС/Към момента имаме една скучна и вяла кампания. Но, ако попитате хората, вероятно не им липсва особено много предизборната кампания точно поради факта, че има едно съществено разочарование на българските граждани от партиите. Това каза в интервю за БНР социологът от "Алфа рисърч" Геновева Петрова.
При такъв тип кампания, каквато имаме до момента, остава един много сериозен въпрос, посочи тя, и той е - след цяла година на протести ще имаме ли сериозен протестен вот на изборите.
Моето лично подозрение е, че големите партии целенасочено не водят активна и интересна кампания, защото се опитват да избягват евентуална протестна вълна, но също така опитът сочи, че дори и при такива кампании е възможно да станем свидетели на силно израстване на някоя протестна партия в последните седмици. Действително протестният вот продължава да бъде въпросителна, която може да обърка сметките на големите, обясни социологът.
Това, което измерваме, ще се запази и до края и не мисля, че ще има сериозни размествания при първите политически партии, смята Геновева Петрова. Според нея е възможно да има по-ниска избирателна активност в сравнение с изборите през миналата година: От ниска избирателна активност печелят партии с твърди ядра от симпатизанти, защото те успяват да мобилизират привържениците си да гласуват. От там нататък кой би спечелил повече или по-малко, е въпрос на конкретна изборна ситуация.