Бъдещето на туризма обсъждат експерти, учени и политици
Секция: Туризъм
29 Септември 2014 07:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бъдещето на туризма обсъждат експерти, учени и политици

/КРОСС/Експерти от туристическия бранш, научните среди, дипломати, държавата и политическите партии ще седнат на една маса днес, за да намерят заедно най-добрия път за развитие на сектора. Бъдещето на туризма у нас е темата на третия SOS дебат "Дневния ред на България", организиран от в. "Стандарт" и БАН.

Бизнесът и властите отдавна говорят на различни езици. Според държавата индустрията е 100% частна и трябва сама да решава проблемите си. Бизнесът пък иска управление от общините и държавата на атракциите, по-добра инфраструктура, по-малко бюрокрация, повече пари за национална реклама и среда, в която инвестициите да работят за превръщането на страната в 4-сезонна туристическа дестинация.

Какви са проблемите и кой е най-лесният път за решаването им, ще има ли министерство на туризма, как от парите за реклама да има най-голям ефект и коя е точната сума, която да гарантира пълни курорти? Кои продукти ще ни превърнат в световен туристически хит, как държавата и браншът успешно да си партнират и кои са най-необходимите законови промени са само част от въпросите, чиито отговори ще търсим днес. Дискусията ще се предава пряко по Канал 3 от 11 часа.

Туристическият бранш е категоричен, че въпреки официалната статистика спадът през летния сезон е един от тревожните симптоми за бъдещето на сектора. Задължително е браншът да има свое министерство, да се отделят повече средства за рекламата на страната ни, инфраструктура и достъпност до уникалните ни културни и природни забележителности, категорични са представителите на бизнеса. Според партиите, може да се мисли за министерство на туризма, но по-важно е държавата и бизнесът да си партнират при търсенето на ефект от вложените в рекламата средства и обучението на кадрите.