/КРОСС/ В периода 18 до 23 октомври 2014 г. Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) организира национално участие на българските производители в Mеждународната специализирана изложба за храни и напитки SIAL Paris 2014 и търговска мисия до Париж, Франция.
SIAL Paris e най-голямата специализирана промоционална проява в областта на хранително-вкусовата промишленост и тази година отбелязва 50-годишнина от своето създаване. В последното издание на SIAL Paris през 2012 г., участие са взели над 5000 изложители, а посетителите са били над 150 000 търговци и специалисти от бранша. В рамките на изложението се представят всички аспекти на ХВП индустрията - от мляко до риба, напитки и биопродукти, традиционни кулинарни технологии и иновационни решения за оборудване на заведения за обществено хранене.
Българските предприятия - изложители и посетители, представят богата гама хранителни продукти и напитки - млечни и месни продукти, замразени плодове и зеленчуци, плодови и зеленчукови консерви, безалкохолни напитки и вино, захарни, сладкарски изделия, биологични продукти. Наред с това те имат възможността да се запознаят с новите тенденции в производството и предлагането в областта на ХВП.
На три щанда с обща площ от около 300 кв.м. в Изложбения център Parc des Expositions de Paris-Nord Villepinte във френската столица своята продукция представят 41 български производители, което е най-мащабното участие на страната ни на SIAL. За представителите на другите 15 компании Агенцията организира търговска мисия с провеждане на двустранни срещи, посещение на панаира и водещи търговски вериги за хранителни стоки с цел прочуване на френския пазар.
В посолството ни в Париж се проведоха срещи с Н.Пр. г-н Ангел Чолаков, посланик на Република България във Френската република, г-жа Анна Лазарова, ръководител на Служба по търговско-икономическите въпроси (СТИВ) и г-жа Веселина Евдокимова, ръководител на Служба земеделие и храни към Посолството.
Националното участие на българските предприятия в SIAL Paris 2014 и търговската мисия до Париж се организират по проект за насърчаване на експортната дейност, финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Конкурентоспособност".