Милчо Ламбрев: Развитието на жп транспорта следва да бъде превърнато в приоритет
Секция: ИКОНОМИКА
23 Октомври 2014 16:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Милчо Ламбрев: Развитието на жп транспорта следва да бъде превърнато в приоритет

/КРОСС/ Железопътният транспорт се е утвърдил като най-евтин и екологично чист в Европа и от гледна точка на неговото минимално вредно въздействие върху околната среда, следва да се развива приоритетно в България, заяви генералният директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев пред участниците в конференция на тема „Транспортът в променящия се свят - предизвикателства и решения".
Събитието се проведе под патронажа на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова и ректора на УНСС проф. д.ик.н. Стати Статев, съобщава пресцентърът на НКЖИ.

„При движението на пътнически дизелови влакове, цената на намаляване на замърсяване на въздуха е 2,7 евро на тонкилометър, а за товарните - 2,3 евро на тонкилометър. За сравнение, при използването на автомобилен транспорт разходите за отстраняване замърсяването на въздуха при движението на тежки камиони е 31 евро на тонкилометър, а при леки - 8,7 евро на тонкилометър", обясни инж. Ламбрев.

„Пътническите електрически влакове не влияят на климата, а при движението на товарните влакове изменението е едва 0,002 евро на тонкилометър. За сравнение, разходите за намаляване вредното въздействие от изменението на климата при автомобилния транспорт е 0,273 евро на тонкилометър за тежкотоварните автомобили и 0,192 евро на тонкилометър за леките автомобили", допълни инж. Ламбрев.