/КРОСС/ Железопътният транспорт се е утвърдил като най-евтин и екологично чист в Европа и от гледна точка на неговото минимално вредно въздействие върху околната среда, следва да се развива приоритетно в България, заяви генералният директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев пред участниците в конференция на тема „Транспортът в променящия се свят - предизвикателства и решения".
Събитието се проведе под патронажа на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова и ректора на УНСС проф. д.ик.н. Стати Статев, съобщава пресцентърът на НКЖИ.
„При движението на пътнически дизелови влакове, цената на намаляване на замърсяване на въздуха е 2,7 евро на тонкилометър, а за товарните - 2,3 евро на тонкилометър. За сравнение, при използването на автомобилен транспорт разходите за отстраняване замърсяването на въздуха при движението на тежки камиони е 31 евро на тонкилометър, а при леки - 8,7 евро на тонкилометър", обясни инж. Ламбрев.
„Пътническите електрически влакове не влияят на климата, а при движението на товарните влакове изменението е едва 0,002 евро на тонкилометър. За сравнение, разходите за намаляване вредното въздействие от изменението на климата при автомобилния транспорт е 0,273 евро на тонкилометър за тежкотоварните автомобили и 0,192 евро на тонкилометър за леките автомобили", допълни инж. Ламбрев.