Сандански и Мелник в маршрут "Земя на чудесата"
Секция: Туризъм
04 Ноември 2014 08:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Сандански и Мелник в маршрут "Земя на чудесата"

/КРОСС/Туристически маршрут "Земя на чудесата" ще възроди славата на Сандански, Мелник и Петрич като места, пълни с история и културни забележителности. За това се обединиха депутати, местна власт, представители на бизнеса, историци и археолози на дискусия в най-малкия ни град, организирана от вестник "Стандарт". "Наричат този край земя на чудесата. В годините на социализма този край е носел на хазната по милион лева приходи от туризъм годишно. Днес сумите са символични. Държавата и всички ние сме длъжници на Пиринския край. Това ни амбицира да начертаем нови маршрути и възможности за туризъм", заяви главният редактор на медията Славка Бозукова при откриването на форума в хотел "Мелник". 

В най-новия маршрут за Пиринския край влизат Епископската базилика в Сандански, църквите, старинните къщи и разкопките в Мелник, храмът на Преподобна Стойна в село Златолист, Роженският манастир, античният град Хераклея Синтика, храмът на Ванга в Рупите, къщата музей на пророчицата в Петрич, Самуиловата крепост. Туристите, които отсядат в региона, ще могат да съчетаят няколко вида туризъм - културен, поклоннически, СПА и винен, стиснаха си ръцете кметове и историци. 

Тази година за първи път браншът отчете отрицателен тренд. В резултат на кризата с Украйна и отлива на руски и украински туристи спадът е между 30 и 50%. Тази година всички научихме по трудния начин, че основата на туризма в България трябва да е вътрешният туризъм.

Нови професии за туризма обеща зам. образователният министър Ваня Кастрева. Кастрева увери, че се работи за обучението на учениците по специалности в областта на туризма. Държавният план-прием пък ще се съобрази с потребностите на бранша и в средното, и във висшето образование. 

Всяка стотинка, която влага държавата, ще й се върне многократно. Затова отдавна настоявам 1% от валутните приходи от туризъм да се дават за външна реклама, а 1% от левовите приходи да отива за вътрешна реклама. Това ще акумулира около 30 милиона евро за външна и 20 милиона лева за вътрешна реклама. Някога съседите ни се учеха от нас на туризъм, а днес ние трябва да черпим от техния опит, каза Благой Рагин.