Строителни машини навлизат до дни в Борисовата градина
Секция: БЪЛГАРИЯ
21 Ноември 2014 13:59
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Строителни машини навлизат до дни в Борисовата градина

София /КРОСС/ Столична Община е издала разрешение за строеж № Б-116 от 07 ноември т.г. за започване на строителни работи в м. „Погребите" в София.

Четирилентовият булевард ще премине и върху терените на Околовръстната железница на София, независимо, че се водят дела срещу прехвърлянето им от държавата - на общината (терените още не са общинска собственост).

Георги Статков от гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт коментира: „За нас този пробив е върхът на абсурдите на гл. арх. на София Петър Диков. Първо - за пробивът ще бъдат отсечени минимум 100 дървета от парк „Борисова градина"; Второ - този пробив няма да реши проблемите със задръстването, защото ще го прехвърли на следващото кръстовище, а именно МОЛ „Парадайс" (СО предвижда изграждането на етажно кръстовище и там) и според всички модерни тези в транспорта ще индуцира допълнителен автомобилен трафик. Това е открито погазване на принципите на ЕС за създаването на устойчива градска мобилност, намаляването на ползването на индивидуален автомобилен транспорт и насърчаването на ходенето пеша и ползването на велосипед. На проекта не е показано как ще се извършва пешеходното и велосипедно движение, независимо, че алеята в Борисовата градина се ползва за лесен достъп до/от Южната част на града от Младост, Дианабад и др.; Трето - най-вероятно ще бъде закрито сегашното колело на витошките автобуси (64, 122, 93, 66 и др.) и това ще доведе до още по-затруднен и забавен достъп до Витоша за гражданите, искащи да ползват обществен транспорт и ще насърчи още повече ползването на автомобили. Четвърто - пътят ще премине през терените на демонтираната през 2011г. Околовръстна жп линия на София, въпреки че в цяла Европа в момента се наблюдава бум на изграждането, възстановяването и разширението на мрежата градските железници (S-Bahn) като начин за справяне с автомобилния трафик, инцидентите и замърсяването. (Лондон, Виена, Брюксел, Будапеща, Берлин, Франкфурт и т.н.).

Вече 3 години пишем писма, предложения, становища, коментираме темата на обществени обсъждания, но от страна на общината срещаме единствено подигравки или мълчание.

Нашите предложения бяха свързани и с повече и с по-малък интервал обществен транспорт за кварталите от „Витошката яка" - Бистрица, Симеоново, Драгалевци, Бояна. В момента автобусите (64 и 98) дори в час-пик са през 20 минути, което насърчава гражданите да ползват личен автомобил. Да не говорим за останалите, където интервалът достига до 1 час (автобус 63 да речем)."

 

Граждани от района разказаха, че всички терени от страната на Зоопарка, които са предвидени за застрояване с 6-8 етажни блокове са изкупени от една фирма, а имотите от страната на болница „Токуда" са собственост на бивш кмет на София от началото на 90-те години.

 

(фиг.1) Колко дървета ще се изсекат в Борисовата градина. Отговор от дирекция „Зелена система" е: „малко и всички са саморасляци".

 

 

Това е разработеният проект, на който никъде не е показано (а план-схеми не са налични и до момента) - как се решават въпросите с пресичането на велосипедисти и пешеходци и въобще придвижването на хората. Да не говорим как ще излизат и влизат линейките в болница „Токуда" и какъв ще бъде пешеходният достъп до мястото. http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=567&Itemid=26

 

(фиг.3) Сегашната ситуация (големите пътни артерии са показани в синьо, а жълтите кръгове са местата на светофарите) с проблемните места и задръствания.