Продажбите на таблети рязко забавиха темпо
Секция: Технологии
03 Февруари 2015 11:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Продажбите на таблети рязко забавиха темпо

/КРОСС/След бума в продажбите на таблети през последните две години, в края на 2014 г. анализаторите отчитат рязко забавяне на темпото. Доставките в световен мащаб възлизат на 78,3 млн. броя през четвъртото тримесечие, което е увеличение от само 1% спрямо същия период на предходната година, по данни на Strategy Analytics, цитирани от technews.bg.

За сравнение, ръстът през Q4 на 2913 г. възлизаше на цели 20% спрямо периода октомври-декември 2012 г. Като цяло за миналата година, анализаторите очакват ръст в продажбите на таблети от 6,6% спрямо 2013 г.
Делът на Android устройствата възлиза на 66% през четвъртото тримесечие на 2014 г. Продадени са общо 51,8 млн. таблета с платформата на Google, което е с 8% повече на годишна база.
На второ място са iOS устройствата с дял от 27%. Apple е продала 21,4 млн. таблета през тримесечието, докато година по-рано компанията успя да пласира 26 млн. iPad.

Най-бърз ръст демонстрират таблетите под управление на Windows. През отчетния период са продадени 5,1 млн. подобни устройства, в сравнение с 3,4 млн. година по-рано, което е ръст от 89%. Делът на Windows таблетите обаче продължава да бъде малък - само 7% от глобалния пазар.

Според доклада на Strategy Analytics, ръстът при Windows устройствата се дължи на популярността във високия клас на Microsoft Surface Pro 3. Все повече Windows таблети пускат и китайските производители.
Увеличението на дела на Android и спадът при iOS устройствата през четвъртото тримесечие се обясняват със сезонното търсене и изместването на Ipad Mini от новия фаблет iPhone 6 Plus. Изследването не включва устройствата от типа „две в едно" (трансформъри), които съчетават ноутбук и таблет.