VW Passat 1.4 TSI ACT: с 2 до 4 цилиндъра
Секция: Автомобили
02 Март 2015 10:06
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
VW Passat 1.4 TSI ACT: с 2 до 4 цилиндъра

Отмествам крака от газта, а между оборотомера и скоростомера се показва надпис 2-cylinder mode. В този момент във втори и трети цилиндър на 1,4-литровия турбомотор действително не се извършва горивен процес - с цел икономия на бензин. Оборотомер и скоростомер в типичния им вид обаче няма: системата Active Info Display (1133 лв.) на Passat прожектира техни изображения, a в пространството между „кръговете" излиза картата на навигацията (от 1212 лв.). Любимецът на традиционалистите къса с традициите, за да продължи да печели клиенти. В осмото си поколение моделът от среден клас изглежда зрял и уверен - и действително е такъв. С огромния си багажник от 586 литра той дори надминава премиум конкуренти като Mercedes E-клас (540 л) и BMW Серия 5 (520 л). VW обаче има правото да се нарича „премиум" и заради превъзходното качество на материалите в интериора, както и заради многото място на задната седалка.

1,4-литровият TSI под капака използва ангренажен ремък. По този начин VW слага край на кошмара с дефектните ангренажни вериги, заради които огромен брой бензинови автомобили на концерна трябваше да посетят принудително сервизите. Освен със своите 150 к.с., гарантиращи сравнително спокойни изпреварвания, задвижващият агрегат радва шофьора и с тихата си работа. По време на теста бордовият компютър отчиташе средно малко над 7 л на 100 км. 6-степенната ръчна трансмисия превключва прецизно, а возията е стегната. С други думи - всичко е наред... само да не беше цената: щедро оборудваният тестови автомобил струваше над 60 000 лева!

Двигател 4-цил., турбо, отпр. напр. Работен обем 1395 куб.см Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 5000-6000 об/мин Макс.въртящ момент 250 Нм при 1500-3000 об/мин Макс.скорост 220 км/ч 0-100 км/ч 8,4 сек Задвижване предно/6-степенна ръчна трансмисия Обем на резервоара 66 л Д/Ш/В 4866/1832/1456 мм Обем на багажника 586-1152 л Тегло 1387 кг Разход EU-Mix 5,0 л на 100 км СО2 115 г/км Цена от 46 675 лв.

Извод
Passat В8 е уверен и изпипан - премиум конкурентите му има от какво да се страхуват. Огромният багажник и комфортната каросерия правят дългите пътувания идеални, а 1,4-литровият мотор се справя съвсем прилично с теглото на машината - дори когато тя е натоварена догоре. По традиция цената е висока.

Как функционира системата за изключване на цилиндрите ACT?
Актуатори изместват разпределителните валове надлъжно. Когато актуаторите не са активирани (в режим на 4 цилиндъра), гърбиците на коляновия вал осигуряват „отварянето" на клапаните. При изключване на втори и трети цилиндър актуаторите са активни и те изместват вала, така че той не „отваря" клапаните, пише autobild.bg.

Видео