Световната купа по ски в Банско – пропиляната възможност за реклама на България
Секция: Туризъм
05 Март 2015 12:12
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Световната купа по ски в Банско – пропиляната възможност за реклама на България

/КРОСС/България напълно пропиля уникалния си шанс да направи реклама на зимния си туризъм чрез Световната купа по ски в Банско. Това е горчивият извод от най-значимото събитие в спортния календар на страната ни за 2015 г., който прави "Гласове".

Борбата за спечелване на такъв старт в световните ски е уникално признание - за възможностите на българските специалисти да организират състезанието, да изградят трасе по изискванията на FIS, да осигурят условия за настаняване на световния ски елит, които включват не само хотел и храна, а приятни емоции, организация на сигурността, координация с медиите по цял свят. И когато всичко това е факт, когато по време на Световното първенство по ски от САЩ постоянно тече реклама за предстоящите стартове в България, ние съвсем по нашенски пропускаме всяка възможност да се говори не просто за купа по ски, а за България като място за любителите на зимни спортове. Пропуските са във всякаква координация между медиите и ведомства в начина на отразяване на цялото събитие; в проспиване на всички възможности да бъдем оригинални и уникални. Така топката остана у скиорките, които едно говореха пред българските журналисти и плюеха с пълна сила по условията за каране пред агенция „Ройтерс".

У нас от години се говори за съдържанието на международна туристическа реклама на България, финансирана с европейски средства. От Министерството на туризма ще канят у нас известни личности, които дори лично премиерът ще съпровожда по избрани маршрути, за да говорят за страната ни след това. Пълна е немощта в представянето на онова, което се търси най-активно според Световната туристическа организация - събитийния туризъм. У нас в картинките той се изчерпва с малко фолклорни фестивали, нестинарки и кукери.
Явно онези, които правят рекламата на България, не считат, че е важно да се промотираме с онова, което за други нации е ключов бизнес, което носи директен и гарантиран приход за целия сектор и дава едновременна заетост на атракцията (зимен спорт), на заведенията (няма такова чудо като ски на all inclusive), на хотелиерите и на търговските обекти.България - ски дестинация, се представя с картинки досущ като от всеки зимен курорт - малко писти, малко слънце, мама, татко и дете - ухилени и със ски маски.
Четири световни купи досега и нито една снимка от тях в рекламните материали за България, се посочва още в статията.