"Марица" се строи с усилено темпо
Секция: БЪЛГАРИЯ
18 Април 2015 11:33
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
"Марица" се строи с усилено темпо

София /КРОСС/ Строителството на автомагистрала „Марица" е възобновено, като и на двата ЛОТ-а се работи с усилено темпо. В това лично се увериха министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура". Двамата заедно с мениджърските екипи на строителните компании обходиха подробно терените и уточниха преработените графици за крайното завършване на цялата магистрала през тази година.
В момента на ЛОТ 1 - участъкът от Оризово до Димитровград, работи екип от 92 археолози и работници. Mежду Агенция „Пътна инфраструктура" и Национален археологически институт с музей при БАН досега са подписани 3 договора за извършване на спасителни проучвания по трасето на ЛОТ 1 за проучване на 8 археологически обекта. Към момента се извършва допълнително проучване на обект от късното Средновековие. Договорът между АПИ и НАИМ-БАН беше сключен на 20.03.2015 г. Разкопките бяха подновени на 04.04.2015 г. и ще продължат 45 дни при благоприятни климатични условия. Ръководителят на археологическия екип Станимир Стойчев увери министър Павлова, че ще приключат с проучвателната си дейност най-късно до 20 май.
Върху 31,4 км по ЛОТ 1, трябва да се изградят 22 големи съоръжения - 8 селскостопански подлеза, 10 надлеза и 4 моста, както и да се направи реконструиране на напоителни системи, водопроводи и електрически далекопроводи.
По-голямата част от съоръженията вече са готови, но по други работата е възобновена едва сега. Изпълнителят на обекта беше категоричен, че ще бъдат положени максимални усилия в предстоящите топли месеци да бъдат изградени сложните съоръжения.
Министър Лиляна Павлова беше категорична, че този път финалният срок за завършване на ЛОТ 1 е краят на септември и повече не подлежи на удължаване. Първоначално обектът трябваше да бъде завършен през късната есен на 2013 г., но оттогава досега пускът е удължаван няколкократно. Физическото изпълнение на обекта към този момент е около 68%.
Значително по-оптимистични са изгледите за ЛОТ 2 на АМ „Марица". Това е участъкът от Димитровград до Харманли. Физическото изпълнение на обекта е 85%, но въпреки това и той е в сериозно закъснение. Отсечката трябваше да е готова през ноември 2014г.

В този участък почти напълно е приключила работата по строителството на 3 пътни възела, 10 надлеза, 13 подлеза и 2 паркинга. В момента усилено се работи по завършването на моста на река Харманлийска.

Извън тези съоръжения голяма част от 34-те километра са готови за полагане на последния пласт асфалт, увериха се министър Павлова и инж. Лазаров. В процес на доизграждане са отводнителните системи, укрепването на скатовете край пътя и монтирането на мантинелите.

При запазване на темпото на възобновената работа обектът ще бъде готов до края на май, увериха строителите.