Държавна агенция ще отговаря за е-управлението
Секция: ПОЛИТИКА
22 Май 2015 18:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Държавна агенция ще отговаря за е-управлението

/КРОСС/ Концепция за създаване на Държавна агенция „Електронно управление" бе обсъдена на днешното заседание на Съвета за административната реформа, съобщава правителственият пресцентър. 

Целта е да се постигне повече оперативност и стабилност, както и да се ускори работата по електронното управление като се създаде една структура-двигател на процесите, отбеляза Вицепремиерът Румяна Бъчварова.

Предлага се формирането на агенцията да стане чрез преструктуриране на органите, които към момента са отговорни за електронното управление.

Новата държавна агенция ще отговаря за стратегическото планиране и бюджетното програмиране на хоризонтални политики за е-управление и за поддръжката на техническата инфраструктура, информационните центрове и комуникационната мрежа на държавната администрация.

Съветът взе решение за сформиране на междуведомствена работна група, която в кратки срокове да разгледа концепцията и да обобщи възможностите за създаването на такава държавна агенция. Очаква се икономическите ефекти и ползи от реализирането на най-приоритетните мерки на агенцията в областта на е-управлението да бъдат в размер на над 1 млрд. лв. годишно.

В рамките на заседанието беше представена Оперативната програма „Добро управление". Според вицепремиера Бъчварова това е един нов и добър финансов инструмент и интегратор на всички идеи за административна реформа и електронно управление.

„Важно е съдържанието, с което ще бъде изпълнена програмата, и да бъдем критични към всеки лев, който се харчи", добави министър Горанов, като акцентира върху подобряването на ефективността на разходите.
Вицепремиерът Томислав Дончев обърна внимание на процеса на анализиране, който по думите му е важно да отнема по-малко време.

Съветът за административна реформа обсъди и проектозакона за изменение и допълнение на Закона за достъп до обществена информация. С него се постига повече прозрачност и се регламентира повторната употреба на публична информация. „Това е отваряне на врата към истинско открито управление", отбеляза вицепремиерът Бъчварова.