Trafic III - по-удобен, по-икономичен и по-луксозен
Секция: Автомобили
30 Май 2015 10:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Trafic III - по-удобен, по-икономичен и по-луксозен

/КРОСС/ Третото поколение на работягата Renault Trafic вече е в България. Полезният ван бе представен вчера у нас. Той идва в товарна и пътническа версия, с къса и дълга база, скоро ще бъде наличен и по-високият вариант.
Физиономията на Trafic III доста прилича на тази на Master, предният капак е изтеглен напред и нагоре не само заради новите двигатели, но и заради безопасността на пешеходците при евентуален удар.
В по-дългия вариант (L2) се събират предмети с дължина до 4,15 метра благодарение на отвора под предните седалки, а товарният му обем е 6 куб. м. Дори по-късият вариант L1 обаче побира три европалета. В самия автомобил и в багажния отсек откриваме всевъзможни хитри ниши и приспособления, които също допринасят за удобството. Такива са 18-те халки за укрепяване на товари, както и допълнителният висящ багажник, способен да понесе до 13 кг допълнителен товар.
На борда ни очакват доста приятни изненади, способни да превърнат вана в истински мобилен офис. Като за начало налична е масичка като в Maser, както и поставки за смартфон и 10,6-инчов таблет. Обзавеждането и материалите като цяло са станали по-луксозни.

Интериорът на Trafic се радва на доста елементи, взети назаем от новите Clio и Captur - карта за безконтактно отключване и палене, камера за движение на заден ход, инфоразвлекателна система MediaNav със 7-инчов дисплей.
На технологичния фронт освен многобройните вече споменати пространства за поставяне и зареждане на технологични джвътки се отличава системата Extended Grip, част от ESP, която осигурява по-добро сцепление на настилки като пясък и кал. Нямаме търпение да видим как работи на практика, защото обещава много по-лесно справяне с неприятните пътни условия.
Разбира се, наличен е асистент за потегляне по наклон и система за противодействие при страничен вятър, която активира фино спирачно усилие за части от секундата.
Предлагат произвеждания в Сандовил, Франция, ван с два дизелови 1,6-литрови двигателя. По-слабият е с макс. мощност от 115 к.с. и с турбина с променлива геометрия. Другият разчита на 5 конски сили повече и е с две турбини с каскадно пълнене. Благодарение на този факт 80% от въртящия момент се разгръща още при 1250 об/мин, а средният разход е приблизително 5,7 л/100 км (варира според версията, но е с 1,0 л/100 км по-малко спрямо този на предишното поколение), пише autobild.bg.
В България Trafic стартира от 43 490 лв. за товарната версия и около 48 000 за пътническата.