Новото БМВ 7 Серия - пионер при множество иновации
Секция: Автомобили
11 Юни 2015 10:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Новото БМВ 7 Серия - пионер при множество иновации

/КРОСС/Също като своите предшественици и новото поколение на BMW Серия 7 ще се произвежда в Динголфинг: на 1 юли там стартира серийното производство на шестото поколение на BMW Серия 7. От 2008 година до днес в Динголфинг са произведени над 370 000 екземпляра от предишния модел, който бе продаван в над 100 страни по света. От въвеждането на първото BMW Серия 7 през 1977 година в завода в Динголфинг са произведени над 1,6 млн. автомобила BMW Серия 7. Основните пазари днес са Китай, САЩ, Германия, Средния Изток, Русия, Корея, Великобритания и Япония. Предвид всички възможни комбинации от двигатели, цветове и специфични оборудвания могат да бъдат създадени до 1070 варианта на автомобила. Почти няма BMW Серия 7, което слиза от поточните линии в Динголфинг, което да прилича на някое друго.

По време на среща със служителите, по повод старта на производството в Динголфинг Харалд Крюгер, председател на Управителния съвет на BMW AG, коментира: „В този автомобил е събрана цялата иновативна сила на нашите конструктори и дизайнери, плюс опита и компетентността при производството на нашия флагман в Динголфинг. Само за последните три години ние сме инвестирали в завода над 500 млн. евро. Той вече е готов за бъдещето с новите технологии като CFRP и електрификацията на задвижването. Това е ясно признание на BMW Group към високотехнологичния завод в Динголфинг и Германия."

Интелигентна олекотена конструкция и трансфер на технологии от BMW i

Новото издание на луксозната лимузина е пионер при множество иновации, сред тях и такива по отношение на динамиката на управлението, комфорта, интелигентната свързаност и управлението. Те са свързани и с цялостна концепция по олекотяване на конструкцията: при интелигентна комбинация от материали целенасочено се съчетават различни материали за оптимални качества и тегло на автомобила. При пътническата клетка се използва свръхлекия високотехнологичен карбонов композит CFRP (армирана с въглеродни нишки пластмаса). CFRP е с около 30 % по-лек от алуминия и с около 50 % по-лек от стоманата. Уникалната, наречена Carbon Core структура на каросерията е базирана на трансфер на технологии от моделите BMW i и допринася както за оптимизиране на теглото на автомобила, така и на здравината му. Резултатът е по-нисък разход на гориво и по-малко вредни емисии при същевременно подобряване на динамичните характеристики, динамиката на управлението и комфорта. Теглото на моделите на новото BMW Серия 7 е намалено с до 130 кг. в сравнение с предишното поколение.

Пионер при индустриалното производство на CFRP

Новото BMW Серия 7 е първият автомобил от класическото портфолио на BMW Group, при който индустриално произведения карбонов композит CFRP се използва не само като видим материал за външни детайли, но и при структурата на каросерията - в комбинация с високоякостна стомана и алуминий. От CFRP са изработени ребрата на покрива, както и усилванията на рамката на покрива, средната колона, задната колона, праговете и средната конзола, както и разделителната стена към багажника. При производството се ползва опита от разработката и производството на моделите на BMW i. За BMW Серия 7 в Динголфинг BMW Group въвежда два модернизирани, иновативни и особено ефективни производствени метода: мокрото пресоване и хибридното пресоване. При мокрото пресоване напоените със смола карбонови текстилни елементи в мокро състояние се пресоват и втвърдяват в триизмерни форми. Предварителното сухо оформяне при използвания досега процес Resin Transfer Molding (RTM) отпада. При хибридното пресоване напоените със смола карбонови тъкани, също в мокро състояние, се поставя заедно със стоманените ламарини в калъп, където се пресоват и втвърдяват. При този процес материалите стомана и карбон се свързват здраво в детайл със смесена структура. Хибридните детайли са леки, като в същото време са изключително здрави и имат великолепни качества при инциденти. Двата процеса позволяват особено ефективно производство с компактни инсталации, бързина и възможност за произвеждане до няколко хиляди карбонови детайла на ден.

Йозеф Кершер, ръководител на завода в Динголфинг: „Ние се подготвяхме интензивно за старта на производството на новото BMW Серия 7. Флагманът и носител на новите технологии на марката BMW близо 40 години се произвежда в Динголфинг. Това е чест и в същото време задължение да продължим да осигуряваме най-високо качество за нашите клиенти по целия свят. Ключът към успеха са нашият дългогодишен опит при производството на премиум автомобили, както и работата на нашите компетентни и всеотдайни сътрудници. От създадените за BMW Серия 7 структури и нови производствени технологии за олекотяване на конструкцията и електрификацията ще се възползват и други модели, произвеждани в този завод."