Спира издаването на списание GEO
Секция: ЛЮБОПИТНО
04 Август 2015 14:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спира издаването на списание GEO

/КРОСС/"Вестникарска група България", издател на GEO, "Всичко за Жената", "Идеален Дом", "Декор", "Рецепти за здраве", спира издаването на списание GEO. Това става ясно от съобщение, публикувано на сайта на списанието до неговите читатели. В него се обяснява, че по финансови причини, въпреки усилията на редакционния екип, изданието не е постигнало обем на читатели и рекламодатели, позволяващи му да се развива на българския пазар. "Надяваме се, че в обозримо бъдеще ще има подобрение в икономическата среда и ще бъдем в състояние да възобновим издаването му", завършва с надежда екипът.

Абонатите на GEO ще получат плик с писмо и обяснения как и от къде да си получат парите, обясняват от издателството.

GEO излезе на пазара в България преди осем години и беше част от издателската група, в която влизат "24 часа", "Труд" и "168 часа", припомня "Капитал". Така е и до днес, но след преструктурирането на издателския бизнес на компанията вестниците и списанията бяха разделени в две отделни дружества. През последните години главен редактор на списанието беше журналистът Георги Милков. GEO влезе в България по времето, когато собственик на изданията беше немската издателска група ВАЦ. То остана на пазара и след оттеглянето им през 2010 година.

Немското списание е сред популярните европейски марки за пътешествия, култура, наука и технологии. То попадна в една конкурентна група с National Geographic.

GEO е поредното издание, което спира под натиска на кризата, който сви рекламните инвестиции на компаниите в печатни медии.

Шест списания са спрели да излизат, сред които мъжкото Maxim (на "Атика Медия"), а пет нови са се появили - Via Magazine, Esquire, Llfe, Клуб Z, A-specto. Това е равносметката за 2014 г. в доклада на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за рекламния пазар. От презентацията е видно, че рекламните инвестиции в преса за 2014 г. са 147 млн. лв., като 32% са отишли в списания, а 68% - във вестници. През предходната 2013 г. 138.4 млн. лв. са инвестициите на рекламодателите в преса, като 34% са отишли в списания, а 66% във вестници. Нетният ръст на рекламните инвестиции в печатни медии през 2014 г. е 2.9%. Той се дължи на изразходваните през годината средства за европейските и парламентарните избори, допълнено с пресреклама по обществени поръчки. С други думи, отчетеният ръст важи за вестниците, а не за списанията.