20 супермодерни влака ще хвърчат по третия лъч на метрото
Секция: БЪЛГАРИЯ
24 Август 2015 07:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
20 супермодерни влака ще хвърчат по третия лъч на метрото

София /КРОСС/ 20 супермодерни влака ще хвърчат по третата линия на столичното метро. Новите мотриси ще са с марката „Сименс", които предложиха най-ниска цена за доставката, информира в. Монитор. Обединението „Симетро София" е получило и най-висока техническа оценка. Влакчетата ще са с минимален разход на ток, ще са тихи и комфортни. Новите мотриси ще струват 418 млн. лв. без ДДС, или по около 20,9 млн. лв. на метровлак. Част от парите са договорени по ОП „Транспорт" и съфинансиране от българска страна. Според разчетите на общината третият метродиаметър трябва да е готов след четири години. Той ще е дълъг 12 км и ще има 12 спирки. Седем от тях са от Малък градски театър „Зад канала" до кв. „Красно село", една ще продължи до бул. „Владимир Вазов", а останалите четири са до „Овча купел". Наесен ще започне копаенето на централното трасе от Малък градски театър „Зад канала", до ул. „Житница" в кв. „Красно село". То ще струва около 417 млн. лв. и ще е дълго 7 километра. Спирките ще са „Зад канала", Орлов мост, Попа, НДК, ул. „Г. Софийски", при „Гешов" и „България" и до пазара на „Красно село". Пресичането на третата линия с първата ще става при станцията на Софийския университет. Там третият лъч ще мине под тунела на първия. При НДК пък ще има връзка с втората линия. Догодина пък ще започне строителството на още четири станции - първата ще е при булевардите „Никола Мушанов" и „Президент Линкълн". После ще има спирки в „Овча купел 1", при кръстовището на „Монтевидео" и „Западна тангента" и „Овча купел 2" - при ул. „Централна". Накрая лъчът приключва в Горна баня, където ще има изход и до жп линията София - Перник. Тази отсечка най-вероятно ще излезе около 90 млн. лв. С изграждането на третия лъч метрото ще обхване 60% от града и ще превозва по над 550 000 души дневно.