Кратък анализ на имената в българското домейн пространство (.bg)
Секция: Анализи
03 Септември 2015 14:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кратък анализ на имената в българското домейн пространство (.bg)

Имайки достъп до огромната база с домейн имена на Tool.Domains ( над 550 млн.), включваща и почти всички регистрирани някога .bg домейни, решихме, че ще е интересно да се поразровим и да видим какво ще ни разкажат имената на българските сайтове, предпочели .bg пред .com, .net, .org или .info.

Прави впечатление, че имената на кирилица влизат все по-масово в употреба - почти 20% от всички регистрирани някога домейни .bg са от типа име.bg.

Все още обаче няма много силни български сайтове, които да ползват кирилски домейни. Първият такъв се намира на 348 позиция в класацията на Alexa за Топ сайтове в България.

Като цяло обаче в Топ 100 на същата класация има 45 сайта от типа ime.bg, което е доста добро постижение, имайки предвид сериозната конкуренция както на международни сайтове (като Google, Facebook и др.), така и на български сайтове с разширение .com.

Като цяло, за развитието и налагането на локално онлайн присъствие (на територията на България) на даден бранд е по-удачно домейнът да е .bg. Това е и причината, собствениците на сайтове да проявяват завидна изобретателност при съставянето на домейн името.

Интересна се оказа статистиката за  най-често използваните думи в имената на .bg домейните.

От нея за пореден път става ясно, че за българите колата е по-важна от всичко друго.

 

 

Най-много български сайтове съдържат в имената си думата авто и нейните производни изписани на латиница и кирилица (auto, avto, авто, ауто и т.н.) Ако добавим към тях и сайтовете, имащи в името си думи като мото, мотор, car и т.н., а също и думи обозначаващи различни автомобилни части като гуми, джанти, акумулатори... бройката им ще наближи 1000.

За сравнение - домейните, съдържащи в името си думата здраве и нейните производни на кирилица и латиница са далеч назад със скромните 140 броя.

Очаквано или не, на 2-ро място се нареждат .bg домейните съдържащи думите "net" или "internet"- почти 480.

Като доказателство за набиращата скорост онлайн търговия в България, идват и думите, заемащи 3-то място - магазин, magazin, shop.

Учудващо много .bg домейни включват в името си bg (от типа - bgduma.bg, bg-duma.bg).

Разбира се доволно голямо количество домейни съдържат думите „топ", „top"", "hit", "хит" - сумарно - почти 200.

Известен е фактът, че българите разбираме и имаме мнение  „за всичко" (особено политика и футбол). Това личи и от сайтовете, имащи думата „медия" в името си - цели 280 броя.

Като цяло общото впечатление е, че българите са много изобретателни в измислянето на имена, а възможността за използване и на кирилица разширява още повече хоризонтите пред тяхното въображение.