Нова стратегия ще насърчава продажбите на елоктромобили и екологични коли
Секция: Автомобили
11 Септември 2015 14:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Нова стратегия ще насърчава продажбите на елоктромобили и екологични коли

/КРОСС/ Започва работа по нова стратегия, стимулираща покупката и използването на електромобили, хибриди и други нискоемисионни превозни средства, обяви днес от парламентарната трибуна министърът на екологията Ивелина Василева. По нея работят експерти на Министерството на транспорта и Министерството на икономиката, като от екоминистерството също ще се включат.

Ивелина Василева допълни, че приемът на нова стратегия се налага, тъй като старата е обхващала периода от 2012 до 2014 година. Министърът на екологията на посочи каква част от мерките и заложените цели от старата стратегия са били изпълнени. Сериозен ефект от стратегията обаче не се забелязва, като за първото полугодие са продадени едва 20 електромобила.

Според депутата от Реформаторския блок Петър Славов, който зададе въпроса към Василева, в момента нормативната база съдържа дискриминационни и рестриктивни мерки към по-новите и екологични автомобили. Като пример той цитира по-високия данък, който се дължи за новите коли и третирането на хибридите по общия ред.

Ивелина Василева посочи още, че се готви промяна в продуктовата такса, която се плаща при регистрацията на всеки автомобил в страната, като тя ще бъде намалена са новите коли и увеличена за старите. Министърът обаче даде да се разбере, че промяна едва ли ще е драстична, като добави, че определянето на размера ще се вземе предвид икономическата ситуация и доходите на населението.

Василева каза също, че на 6 септември на първо заседание се е събрала и работната група, която трябва да прехвърли на местна почва изискванията на европейската стратегия за развитие на мрежа от станции за зареждане с алтернативни горива, в това число и за заряд на електромобили. Срокът, даден от Европа, е до края на 2016 година.