Новият директор на BMW обмисля съвместна работа с технологични компании като Apple
Секция: Автомобили
16 Септември 2015 09:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Новият директор на BMW обмисля съвместна работа с технологични компании като Apple

/КРОСС/Новият изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер е готов да разгледа възможностите за сътрудничество с големи високотехнологични компании. Дигиталната свързаност на автомобилите в бъдеще ще наложи тясно партньорство със софтуерни компании като Apple, затова и стратегията на BMW трябва да бъде прекроена. Това заявява Крюгер в интервю за германския в. Süddeutsche Zeitung, цитирано от Капитал. 

Ръководството на BMW осъзнава, че следващото поколение превозни средства няма как да съществува без съдействието на телекомуникационните и софтуерните експерти. Това става на фона на проучванията на Apple за създаване на софтуер за самоуправляваща се електрическа кола. За да отговори на динамичните процеси в автомобилостроителния сектор, Крюгер, който встъпи в длъжност през май тази година, се опитва да съобрази новата стратегия на германския автопроизводител към тенденциите в индустрията.

Още миналата година изпълнителният директор на Apple Тим Кук е посетил централата на германската компания, за да се запознае отблизо с технологията на електрическия модел i3, твърдят източници на Reuters. Tогава обаче разговорът между компаниите беше прекъснат от смяната на ръководството на BMW. Другата причина за замразяването на отношенията е била намерението на Apple да разработва самостоятелно пътнически автомобили, припомня Reuters, позовавайки се на свои източници. Сега преговорите за партньорство са на път да бъдат подновени, смята Крюгер, който започва да проучва възможностите.

"Фундаментално и двете страни трябва да имат изгода от кооперацията, в противен случай тя няма да бъде трайна. Същевременно и двете компании трябва да споделят общи принципи, например що се отнася до сигурността на данните", обяснява Крюгер. Той не потвърждава дали с Apple вече работят по общ проект. "BMW Group и Apple имат нещо общо - и двете компании са много силни марки", каза още той.

От страна на BMW обаче също има поводи за притеснения относно сътрудничество от този тип. Автомобилостроителите се опасяват от споделянето на производственото си ноу-хау, защото не искат да се превърнат просто в снабдител на софтуерен или интернет гигант.

С нови играчи на пазара като производителя на електромобили Тesla, както и след заявката на технологични компании като Google и Apple да влязат в сектора се налага да се използват нови тактики и да се предприемат бързи реакции. Евентуалното включване на Google и Apple в автомобилния сектор сериозно би променило логиката и условията на пазара, смята Крюгер.

Харалд Крюгер, който е в BMW повече от 20 години и през май зае ръководна длъжност в компанията, е изправен през сериозни предизвикателства в условията на динамично развиващия се и все по-обвързан с високите технологии автомобилен пазар. Във вторник на пресконференция на Международното автомобилно изложение във Франкфурт 49-годишният изпълнителен директор колабира. От BMW коментираха, че става дума за неразположение, а според лекарите състоянието му е стабилно, уточнява Reuters.