АПИ подписа договорите за изграждането на участък 2 от Западната дъга на околовръстното
Секция: БЪЛГАРИЯ
21 Октомври 2015 14:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
АПИ подписа договорите за изграждането на участък 2 от Западната дъга на околовръстното

/КРОСС/Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров подписа договорите за строителство и за надзор при изграждането на участък 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път от км 0+780 до км 6+309. Това е отсечката от моста над р. Какач до пресичането със Северната скоростна тангента. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет. Западната дъга е продължение на автомагистрала „Люлин" и е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие", свързващ Видин с Кулата.

Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД „Европейски пътища", в което участват: „Джи Пи Груп" ООД, „Автомагистрали - Черно море" АД, „Пътстройинженеринг" АД. Стойността на договора е 101 999 866,66 лв. с ДДС. Договорът от името на изпълнителя ДЗЗД „Европейски пътища" подписа инж. Стефан Тотев.
Строителният надзор ще се осъществява от Сдружение „София Запад 2013", в което са: „Пътконсулт 2000" ЕООД, „Рутекс" ООД, „Трансконсулт БГ" ООД и „ИРД инженеринг С.р.л". Договорът е за 719 040 лв. с ДДС. Договорът подписа инж. Свобода Николова.
Строителството на участък 2 включва изграждането на директно трасе и реконструкция на Софийския околовръстен път в отсечката от км 0+780 до км 6+308.17. Общата й дължина е 5,3 км. Предвидено е построяването на три пътни възли - п. в. „Стефансон", п. в. „Ломско шосе" и п. в. „Северна скоростна тангента", на естакада над бъдещия бул. „Стефансон", на нов път за гара Волуяк, на надлез над пътя за с. Мрамор и т. н.
При пътен възел „Стефансон" трасето ще преминава по естакада над бул. „Стефансон", жп линията и пътя за гара Волуяк. Пътен възел „Ломско шосе" ще бъде съставен от кръгово кръстовище с булеварда и естакада над него, а п. в. „Северна скоростна тангента" ще бъде „пълна детелина" с четири отвора.
На 20 октомври т. г. Министерският съвет даде съгласието си Агенция „Пътна инфраструктура" да сключи договори за изпълнение на дейностите по участък 2, което позволява своевременното стартиране и изпълнение на строителните дейности по проекта преди окончателното решение за одобрение на финансирането му от Европейската комисия.
За изграждането на участък 2 са необходими 68 247 811 евро (133 481 117 лв. с ДДС) безвъзмездна финансова помощ, от които 7 422 000 лв. са предвидени по ОП „Транспорт" 2007-2013 г., а 126 059 117 лв. - по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г., съгласно разработения формуляр за фазиране на проекта.