Най-бързият сериен хибрид
Секция: Автомобили
15 Ноември 2015 10:42
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Най-бързият сериен хибрид

/КРОСС/Усещането да караш хибрид все още е странно, а чувството да седнеш зад волана на най-бързата кола (изключвайки лимитираната бройка хипер¬автомобили като LaFerrari и McLaren P1) е страхотно. Infiniti Q50 Hybrid с оборудване Adeyaka (т.е. премиум) е толкова технологична машина, че чак се чудиш дали ще се справиш с нея.

Тествам хибрида в дъждовно време, а зевзеци ме бъзикат с думите: „Внимавай да те не хване ток", заради наличието на батерия в колата. Ток, разбира се, може да ви „улови", ако натиснете рязко педала на газта при тръгване - усещането трудно се описва. Седанът заради наличието на електромотор набира с такава скорост, с която малко возила, притежаващи само двигатели с вътрешно горене (за традиционните става въпрос), могат да постигнат. Има и малко разлика при екстремното ускорение между въпросното инфинити или бързите спортни коли. Заради по-голямото тегло на седана и 7-степенния автоматик има лекичко забавяне в устрема. За перфекционистите обаче има магнезиеви перца на волана за смяна на скоростите и спортен режим. Освен това спортното окачване снижава колата с 10 мм и спомага изключително много стабилното поведение на Q50 при движение в завои.

Системата Infiniti Direct Response Hybrid, която се грижи за това нетипично ускорение на автомобила, е с електромотор с 67 конски сили и 290 Nm въртящ момент и 3,5-литровия бензинов двигател V6. С двата задвижващи елемента шофьорът разчита на общо 364 конски сили и умопомрачителен въртящ момент от 640 Nm, който на всичкото отгоре се разпределя и към четирите колела (версията, която изпробвах, е 4х4). При намаляване на скоростта електромоторът работи като генератор, задвижван от колелата, и изпраща енергия към батериите. Само на ток може да минете с автомобила максимум 7-8 километра. От място колата винаги тръгва само с електромотора, а батерията на Infiniti Q50 никога не се разрежда напълно.

Електромоторът с 68 к.с. и литиево-йонните акумулаторни батерии са способни да поддържат скорост до 80 км/ч в изцяло електрически режим.

За да се уведомят своевременно пешеходците за приближаването на автомобила, когато той се движи с ниска скорост в напълно електрически режим, е предвидена система за външен шум.

Infiniti Q50 е първата серийна кола в света, при която липсва механичната връзка между волана и колелата, а електронна. Усещането е като че ли карате кола на компютърната игра „Плейстейшън". В началото ще се удивите, че е достатъчно лекичко да наместите кормилото, без да правите излишни обороти, за да ви заведе колата в посоката, в която желаете. При липсата на механична връзка на кормилото с колелата не е нужно да навивате волана, управлението е супердиректно, но определено трябва да се свикне с него.