Летище Пловдив през нощта не съществува. Трябва да се концесионира
Секция: БЪЛГАРИЯ
23 Ноември 2015 12:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Летище Пловдив през нощта не съществува. Трябва да се концесионира

/КРОСС/„От юни месец летище Пловдив работи на дневен режим от 6.00 до 20.00 ч. През нощта не съществува".

Това каза изпълнителният директор на аерогарата в Пловдив Владимир Щърбанов след като пътници бяха блокирани на летището в събота вечер заради пренасочено кацане. 

Заради силния вятър в София в събота през нощта два самолета бяха пренасочени към летището в Пловдив, където кацнаха аварийно. Пътниците чакаха с часове на борда, защото нямаше кой да ги обслужи. През нощта на летището липсва физическият контрол и персоналът, който да прикачи стълбата към самолета.

От думите му стана ясно, че летище Пловдив можело да се ползва за аварийно кацане само по заявка.

„Заходът е извършен правилно, но на несъществуващо летище. Трябва да се направи разследване, за да се провери как е допуснат такъв сериозен инцидент", заяви още Владимир Щърбанов.

Директорът на районен център РВД София Петър Данаилов е категоричен, че контролната кула на "Летище София" не е дала нареждане двата самолета на нискотарифната компания да кацнат в Пловдив.

Пред БНТ Петър Данаилов, директор "Районен център за обслужване на въздушното движение", обясни: Екипажът на съответните самолети взема решение да се насочи към резервно летище. От тази гледна точка обаче ДП РВД няма правомощия и по никакъв начин не дава указания закъде да се насочват конкретните самолети. Самолетите, които избират да се отправят към запасни летища, са пренасочени дотолкова, доколкото всички организационни мероприятия и висчко, което е необходимо, за да отиде той на съответното летище, е свършено от ДП РВД. По никакъв начин обаче ние не даваме указания и не влияем на решението на капитана.

Според директора на районен център РВД София Петър Данаилов, решението за кацане на друго летище е било правилно и изцяло в интерес на безопасността на пътниците. Според действащата наредба, извънредните кацания ще бъдат разследвани от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".

Иглика Кънчева от Wizz Air заяви: ешенията, които Wizz Air прилага във всички свои позиции и действия, в тях приоритет е безопасността на пътниците и екипажа. Още веднъж се извиняваме за това, че малко са забавени, че е имало неудобства.

След инцидента кметът на Пловдив Иван Тотев се заинтересува от работата на летището и съобщи, че му предстоят срещи, на които да се вземе решение как аеропортът ще продължи да оперира. 

Летище Пловдив ще съществува, категоричен бе Тотев. По думите му, и общината, и управлението на летището смятат, че трябва да се търси концесионер.