Д. Маргаритов: Успяхме да решим повече от 70% от индивидуалните случаи
Секция: ИКОНОМИКА
21 Февруари 2016 15:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Д. Маргаритов: Успяхме да решим повече от 70% от индивидуалните случаи

/КРОСС/„За мен е добър знак това, че продължава да расте броят на хората, които се обръщат към нас, тъй като това означава поне две неща - повишено доверие в институцията и по-висока потребителска култура. През миналата година ни потърсиха над 20 000 граждани - близо с 4000 повече от предходната. Расте и процентът на удовлетворените жалби! Успяхме да решим повече от 70% от индивидуалните случаи. Вярвам, че нашите действия по тях са довели до положителни промени на пазара в полза за обществото като цяло, тъй като статистиката ни сочи, че нарушенията са намалели с около 10%.", написа Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) във „Фейсбук" страницата си.

През 2015г. в ръководената от Маргаритов институция са постъпили 20 453 жалби и сигнали. Най-често те са по повод възникнали казуси, свързани с комуникационна техника (37%), обществени услуги (19%) и битови уреди (11%). Следват ги жалбите във връзка с ползване на битови услуги (6%) и закупуване на обувки и кожени изделия (6%). Пет на сто от жалбите касаят дефектна аудио-визуална техника. Гражданите са търсили съдействието на КЗП и при ситуации, свързани с пазаруването на храни и напитки (3%).
Най-малко са оплакванията във връзка с ползване на туристически услуги и потребителски кредити и покупки на облекла.

С 12% се е увеличил през 2015г. броят на решените в полза на потребителите рекламации спрямо 2014г.

По-голям е и процентът на случаите, в които КЗП е успяла да помогне на гражданите извън жалбите за рекламации. Например при казуси, свързани с онлайн пазаруване. Този сектор бележи и най-голям спад на нарушенията. С около 35% е намалял през миналата година броят на случаите, в които интернет търговците не са предоставили задължителната по закон преддоговорна информация (данни за доставчика, условия за продажбата, съществени характеристики на стоките и др.). Близо два пъти по-рядко се среща най-често констатираното в предходни периоди нарушение - съкращаването на 14-дневния срок за безусловен отказ от онлайн покупка.