Омбудсманът: Потребителите на Топлофикация получават рекетьорско отношение
Секция: БЪЛГАРИЯ
26 Февруари 2016 09:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Омбудсманът: Потребителите на Топлофикация получават рекетьорско отношение

/КРОСС/ Над 15 млн. лева е събрала Топлофикация от потребителите, заяви омбудсманът Мая Манолова в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

Основният проблем с предоставянето на обществените услуги според Манолова, е прекомерната злоупотреба с правните институции у нас.

"Топлофикация по дефиниция следва да предоставя на хората една социална услуга, която е от първа необходимост. Вместо тази социална обществена услуга те получават рекетьорско отношение", коментира омбудсманът.

"За съжаление подобни действия си позволяват и Софийска вода, мобилните и телекомуникационните оператори", добави още тя.

Попитана какво трябва да се промени в начина, по който работи Топлофикация, Манолова посочи, че дружеството се нуждае от актуализация на базата данни. Оттам, по думите ѝ, се завъртал порочният кръг със събиране на дългове и завеждане на дела срещу клиенти, които често не са осведомявани за своята задлъжнялост към дружеството:

"Гражданинът изобщо не разбира за какъв период е неговият дълг, кога е даден на арбитражен съд, кога е бил осъден... В случаите, когато гражданин е получил обаждане, трябва незабавно да изясни тази ситуация. Неполучаването на съобщения и призовки и тяхното неглижиране е най-лошото което може да направи един гражданин", подчерта Манолова.

Предстои да бъдат предложени промени в Закона за международния търговски арбитраж и в Закона за защита на потребителите, каза още омбудсманът.

По думите ѝ в момента арбитражните съдилища се създават без всякакви правила. Липсва задължение да се пази архив, както и правила, чрез които да обединяват страните по делото.

"Хората се чувстват беззащитни и ощетени от държавата. Това очевидно е връщане към едни стари времена. В част случаите с ощетените клиенти, те са минали през арбитражен съд", обясни Манолова.